Annons

Trollhättans tidning byter till Canon

Produkter
(logga in för att koppla)

Slowfinger

Aktiv medlem
Enligt en vän som är journalist där byter man ut alla Nikonkameror mot Canon:

"Jo, har hört om denna D200. Men en av huvudanledningarna till att man byter sägs vara att man tröttnat på Nikons urdåliga kundservice. Hjälper aldrig till med något, medan Canon ska ha en helt annorlunda inställning."

Det låter inte alls bra om det verkligen är så. Vad sysslar dom med på Nikon egentligen....

Hej

Jag nöjer mig med att svara analogt, under de 40 år jag har haft Nikonkameror har jag aldrig upplevt något sådant som du beskriver.

Tråkigt om det har blivit så nu.

Calle

Nej, jag tycker också att det verkar märkligt. Jag har snarare hört fler klagomål om Canon. Men det är möjligt att dom har bättre service för pressfotografer eftersom så många av dom använder Canon.

Canons service är egentligen till för pressfotografer -även deras leveranser är väldigt inriktade för pressen, andra kunder (yrkesfotograf eller inte) kommer i princip alltid i andra hand...

Sen kanske de byter för att Canon (enligt en del) tillverkar kameror som är mer inriktade till tidningsfotografer?

Då kan ju alla Trollhättebor passa på och göra ett klipp nu om dom säljer ut sin gamla utrustning. Fina objektiv t.ex. Kamerorna är väl redan slutkörda kan tänkas, en del av dem i alla fall.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto