orjanc
Aktiv medlem
Tillbringade kvällen i mörkrummet och hittade ett negativ som jag tror skulle göra sig som en mer grafisk bild. Jag kommer ihåg från en kvällskurs jag har gått att vi använde smörgåspapper och la detta över fotopappret när vi gjorde kopior. Riktigt hur vi gjorde har jag glömt men kanske finns det någon som kan hjälpa mig med detta.
Letar också efter andra trix man kan göra och då tänker jag främst på sådant som att stryka på framkallare med pensel, att böja fotopappret för att förvränga perspektivet etc. Med andra ord tekniker som man kan ta till när man har jobbat i timmar med en bild med kontrastfilter, efterbelysningar, pjattningar och andra mer vanliga tekniker och man känner att man behöver leka lite för att få tillbaka arbetslusten.
Hoppas att det finns fler som ibland har ett behov av att leka lite.
Letar också efter andra trix man kan göra och då tänker jag främst på sådant som att stryka på framkallare med pensel, att böja fotopappret för att förvränga perspektivet etc. Med andra ord tekniker som man kan ta till när man har jobbat i timmar med en bild med kontrastfilter, efterbelysningar, pjattningar och andra mer vanliga tekniker och man känner att man behöver leka lite för att få tillbaka arbetslusten.
Hoppas att det finns fler som ibland har ett behov av att leka lite.