Annons

Trasigt SD-kort

Produkter
(logga in för att koppla)

lillagge

Ny medlem
Hej!
Jag var på semester i Grekland med min relativt nyinköpta Canon 710 IS. Efter tredje dagen med en hel del bilder på 1gb kortet som följde med. säger kameran "fel i minneskort" Är det någon som vet vad detta är för fel och om jag kan få ur bilderna som finns på kortet?

Jag har provat med olika kortläsare, kopplat upp kameran mot datorn och jag provade även i Grekland i fotoaffär utan resultat
Jag har även laddat ner program från nätet Pc inspektor, utan resultat. Men programmet fick kontakt med kortet och gå igenom det men lyckades inte att ta fram bilderna.

Vad händer om jag formaterar kortet försvinner all info då, eller kan man få tag i bilderna efter formateringen?

Tack på förhand
Mattias

Om du vill kunna komma åt dina bilder igen bör du göra så lite som möjligt med kortet. Ju mindre du skriver till kortet, desto mindre risk att du skriver över den information som redan finns på det.

Eftersom programmet du har använt har fått kontakt med kortet borde det inte vara omöjligt att få fram bilder från det igen. Du skulle kunna prova att använda programmet PhotoRec som följer med TestDisk (http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Download), som automatiskt söker igenom datan på kortet efter bilder, förutsatt att det lyckas hitta kortet. Du kan ju prova iallafall.

Det fungerade "Yippie"

Tack så mycket för tipset!
Det fungerade utmärkt, bilderna är sparade på datorn och backup

Mvh
Mattias Evenholm

Sitter med en kompis och söker lösa problem med ett SD-kort.

Har ett SD-kort som inte går att läsa i kortläsaren. Andra kort och kortläsare fungerar så vi har ringat in problemet till detta specifika SD-kort.

Korten syns i kameran men fungerar inte med två olika kortläsare, vad göra???
Kortet har fungerat bra tidigare.

SanDisk Ultra 4GB, SD,HC 15MB/s

Hjälp!

Jag bumpar tråden.
Jag ha ett minneskort som inte går att får kontakt med datorn. när jag sätter i kortet i kameran så står det fel i "minneskort". Är otroligt viktigt för mig att få ut bilderna från kortet, finns det något jag kan göra!?

Hittade lösning!!

Hej

Jag hade en stort problem med 350 bilder som forsvann från en SD kort. Min dator läste inte detta alls...inte en PC eller Mac. Testade med Card Recovery programm men funkade inte.

Medelande på kortet sa "fel på kort, måste förmat"

Tänkte att alla bilderna försvann... ;(

MEN jag googlade lite och hittade en webbsida som heter www.recoverfab.com och sa en massa bra kommentärer. Man måste skika kortet och den kille (i tyskland) kollar om det går att fixa kort eller minst ta bilderna. Och det gjorde han. Vi är så tacksam.

Forlåt min svenska, jag är spansk :)

https://www.youtube.com/user/recoverfab

Kolla då med honom, om ni har problemet.

Tack!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar