Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Trasigt minneskortinterface canon400d?

Produkter
(logga in för att koppla)
Live view gör så att du kan se bilden på skärmen innan du tar den. Man kan zooma 10x då så att man kan göra så at skärpan sitter helt perfekt.
 
Om du har kameran på stativ så är live view rätt skönt. Blir väldigt smidigt att sätta skärpan manuellt.

EF-s 60 makrot tycker jag verkar vara perfekt till dina ändamål. 450D eller 400D fungerar likvärdigt å ger fin bildkvalité där har du inget att vinna med en 40D tex. 1000D kan säkert också fungera men den är väldans liten, vilket kan vara ett plus. Men tycker du är inne på rätt spår hur som.

Angående garantin så är det ju 3 års i Sverige om den är inköpt här.

Canon RCC finns ju i GBG ngn annan har jag tyvärr inte erfarenhet av, men sök lite bland alla trådarna så hittar du säkerligen ngt i närheten.
 
Live view är just en av skillnaderna mellan 400D och 450D. Det saknas på 400D, men kom med på 450D.

Jag tycker EF-S 60 mm f/2,8 macro USM är perfekt till den sorts bilder du beskriver, på en kamera som 450D eller liknande.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.