Annons

trasig Konica Minolta DiMage z3

Produkter
(logga in för att koppla)

HardcoreHoney

Aktiv medlem
hejsan!
jag har en trasig Konica Minolta DiMage z3 hemma. jag undrar om det ens är någon idé att försöka laga den eftersom den inte säljs längre? finns/säljs det fortfarande resevdelar (inte tillbehör) till den?

mvh Elin
 
Jag lämnade nyligen in en Sony T7 för lagning som jag haft sen augusti 2005 och det gick snabbt så delar till den hade dom (gick på garantin, och den kameran finns inte heller i dagens sortiment). Har du tänk att laga den själv har jag ingen aning var man får tag på delar men lämnar du in den så lappar dom nog ihop den, men utan garanti kostar det och en ny kamera idag kostar nog inte så läskigt mycket mer än reparation. Dom är ju inte gjorda för att hålla lika länge som en gammal analog.
 
det är sant. jag funderar på om det blir dyrare att laga den än om jag ska köpa en begagnad. det finns ingen garanti kvar heller.
jag kan inte laga den själv så det skulle bli till att lämna in den i så fall.
 
Michael f8 skrev:
När är den inköpt och vad är det för fel på den?


/Michael

i oktober 2004 är den inköpt.
den har blivit tillstött så den startar inte, svårt att förklara. den reagerar lite när man trycker på startknappen men inget mer händer.
 
HardcoreHoney skrev:
i oktober 2004 är den inköpt.
den har blivit tillstött så den startar inte, svårt att förklara. den reagerar lite när man trycker på startknappen men inget mer händer.

OK, om den har blivit tillstött så gäller inte konsumentköplagen som ger dig, sedan den 1 april 2005, tre år på dig att reklamera ett ursprungligt fel på en vara.
Konsumentverket

eller Konica Minoltas förlängda garanti på vissa fel:
Konica Minolta

Då är det bara skruva och banka och se om det hjäper ;-)

/Michael
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.