Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Trasig 18-200

Produkter
(logga in för att koppla)

Lex67

Medlem
God morgon!
Undrar om det är fler här som har fått problem med autofokusen på sin 18-200VR?? Min la helt plötsligt bara av på Valborg!!! Har bytt till ett annat objektiv, och på det så fungerar det hur bra som helst. Blir till att åka in till Nikon idag för reparation.

Några fler som råkat ut för det?

Ni som har råkat ut för det här, hur länge hade ni haft objektiven när det hände? Hur mycket har ni använt dem?

När köpte ni dem? Kan det vara någon speciell leverans av dem som varit lite mer i riskzonen?

Skulle ju vara hemskt om det händer efter att garantin gått ut. Hur lång garanti är det förresten?

Funderar på att köpa ett sådant. I så fall gäller det kanske att använda det så mycket som möjligt under garantitiden för att öka chansen att det går sönder innan garantin tar slut, om det nu har tänkt gå sönder.

Senast ändrad:
köpte mitt i feb o har använt det ganska mycket sen dess.. men va ju inte så gammalt som sagt..
vet inte riktigt gällande garantin. köpte mitt i malaysia så då är det nog bara ett år, men det är ju en eu lag som säger att allt man köper som privatperson är det 2 års garanti på... så köper du det här är det ju 2 år..

Ännu ett 18-200 utan autofokus

Var i Dannemora i helgen och upptäckte att autofokusen lagt av på min VR 18-200:-( Köpte gluggen i april förra året så jag antar att det är att hala upp plånboken om jag vill ha det lagat. Funkar i övrigt perfekt så möjligen kör jag vidare som det är - alltid lär man sig något;-)

/Petri

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar