Annons

Transportstyrelsen Drönare

Produkter
(logga in för att koppla)

christian veltman

Aktiv medlem
Hej!
Fick ett krav från Kammarkollegiet där man kräver
50kr kapitalbelopp (Årsavgiften drönaroperatör Transportstyrelsen)
180kr inkassokostnad.

Har inte fått någon ursprunlig faktura.
Har du också fått detta krav utan faktura?

Har de inte skickat rek så har de svårt att bevisa att du fått fakturan. Betala fakturan men bestrid inkassoavgiften.

Där jag bor är postutdelning så dålig att jag fick flera räkningar med påminnelseavgiften, utan att ha sett originalet.
Funkar bättre med Kivra och e-faktura, skorstensfejaren är den siste som envisas med pappersfaktura.

Kolla pg-, bankgironummer. Kan ju vara en fantasirik typ av scam.
Det verkar högst osannolikt att det skulle vara en scam. Att Transportstyrelsen tar ut en årlig registerhållningsavgift för drönaroperatörer är ställt utom allt tvivel. Jag brukar få min faktura i Kivra.

Här handlar det nog om att Posten har slarvat bort ett brev. Sådant händer tyvärr alltför ofta.

Senast ändrad:
Det verkar högst osannolikt att det skulle vara en scam. Att Transportstyrelsen tar ut en årlig registerhållningsavgift för drönaroperatörer är ställt utom allt tvivel. Jag brukar få min faktura i Kivra.

Här handlar det nog om att Posten har slarvat bort ett brev. Sådant händer tyvärr alltför ofta.
Jo, jag har själv råkat ut för det flera gånger de senaste åren.

Funkar bättre med Kivra och e-faktura, skorstensfejaren är den siste som envisas med pappersfaktura.
Jag har valt bort Kivra och andra kommersiella tjänster för "säker email" (E-boks, Billo, m.fl.). Om man skaffar ett abonnemang hos en sådan kommersiell aktör får man ofta post från myndigheter och kommuner "på köpet". Jag vill hellre att sådan post går via minmyndighetspost.se som sköts av Myndigheten för digital förvaltning.

Email från privata företag vill jag ha i min vanliga email-inbox. Det tycks mig onödigt att behöva logga in en extra gång för sådant.

Fakturor går att skicka elektroniskt direkt till "min bank" för att slippa pappersfakturor.

Jag vet inte om det går bra att kombinera Kivra (eller liknande) med Min Myndighetspost. Om någon här har försökt göra det så berätta gärna hur det gick!

Hej! Jag har också ett operatörsid registrerat och borde ha fått en faktura från Transportstyrelsen på registerhållningsavgiften. Men det har jag inte fått ännu och jag har varken Kivra eller någon annan digital brevlåda. Bästa hälsningar Dag

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar