xandx
Aktiv medlem
Är det bara jag som tycker att de flesta bröllopsbilder som tas idag är fruktansvärt tråkiga och intetsägande? Det är alltid samma bakgrunder, skog, äng, någon slottsruin, damm eller vid någon sjö. Oftast ser brudparet ut som dåliga skådespelare med påklistrade leende och man kan nästan uppleva stressen och jäktet dessa par går igenom. Var finns bilderna som visar passionen, samspelet och ögonblicket? Är det inte så att bröllopsbilden skall förmedla deras stora ögonblick i livet och vara någon speciellt och inte se likadant ut som grannens eller jobbarkompisens bröllopsfoto? Studiobilder är nästan värst, vinjettering och softning med barnen framför och med samma bakgrund som någons labrador blivit avbildad i. Är jag pessimistisk gnällspik eller har jag en poäng här? Känner bara att jag vill se lite mer variationer på bilder som verkligen förmedlar det som skall förmedlas i en bröllopsbild nämligen det stora ögonblicket, för när gästerna nyktrat till och vardagens tristess sätter in så har man oftast bara dessa bilder kvar som påminner en om den stora dagen.