pet
Aktiv medlem
Jag plåtar mycket motocross och i den sporten (och de bilder jag tar) fungerar ingen EVF jag provat. Det går helt enkelt för snabbt.
Däremot skulle jag klara mig ypperligt med en EVF i min mer stillsamma fotografering av familjen hemma och på resor...
Tänk va olika vi uppfattar o tycker om saker o ting....
Jag har fotat en hel del med kameror som har EVF och då främst med en A55...har även fotat motocross(har även tidigare fotat mycket motocross då jag va aktiv i den lokala motocrossklubben) med A55 vid enstaka tillfällen...har inte haft några större problem att hänga med(speciellt inte om man skjuter korta skurar) eller få bra bilder med den kameran....som alltid handlar det om vana o lära känna kamera...det tog ett tag innan jag vande mig och fick kläm på hur jag skulle gå till väga(timing,panorering mm) ...dock är helt klart lättare med OVF(en bra sådan) och dagens EVF få märkbart mer lagg när ljuset tryter men om nu A77ans EVF är så mycket bättre än A55ans som tex Martin Agfors säger att den är så är det ett väldigt lyft o jag personligen skulle inte ha några som helst problem att fota motocross med den.