Annons

Tröga inställningshjul på a99

Produkter
(logga in för att koppla)
Har samma erfarenhet, hjulen och joysticken på a850 var mycket skönare! Jag har smort hjulen på min a99 så att dom löper lite lättare.

Jag minns inte till 100% men om jag skulle göra om det skulle jag spraya lite smörjmedel(silikon?) på kanten av skrivarpapper och sticka in mellan hjulet och godset och snurra runt hjulet. Trots smörjning blir det inte samma feeling som i a850 hjulen..;)

Inlämnad på Scandinavian Photo där den köptes. Deras mottagningsservice har mycket förbättringspotential, eller är en stor utmaning som man säger nuförtiden.

Har varit småtröga över en längre tid, nu började jag att irritera mig på det. När man är konstnärlig får inte oprecisa hjul störa processen. Det som störde mig var Scandinavians personal när de tog emot kameran. Har skrivit till dem om den händelsen. Hoppas att de lär upp sin personal i kundbemötande.... (Stockholms butiken)

Uno,
Försäljerskan hade fräckheten att frågasätta huruvida inställningshjulen var tröga eller ej. Hon var tvungen att kontrollera mot en ny kamera. Jag vet har ägt massor med tandhjulskameror.
Uttalade: -Jasså den är begagnad. Precis som det skulle göra någon skillnad på reparation/bemötande. (Den köptes begagnad av Scandinavian för 2 månader sedan)
Inlämningskvittot som hon knackade med länge blev riktigt fel.
Jag bad om att verkstaden skulle göra en systemkontroll av kameran det kom inte med på kvittot.
Ej heller att kameran lämnades in med vertikalgreppet monterat.
Slutligen stoppades kameran i en papperspåse som ställdes balanserades på en papperskorg ca. 60cm ovanför golvet. Jag påtalade att jag själv aldrig skulle vara så ovarsam med mina grejor. Varvid påsen ställdes på golvet.

Summa summarum; ett tråkigt kundbemötande.

Fick tillbaka kameran i veckan, glädje som förbyttes i upprördhet och förbannelse. Den hade varit på Sonys verkstad men inte reparerats. Slutade med att Scandinavian Photo köpte tillbaka kameran. Ridå!
Så tänkte leva med a700 och NEX-5 ett tag....

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar