lasse-p
Aktiv medlem
Ja, min kompis ställde in att bara föra över jpeg vilket förklarar en del av hastighetsökningen.
Det lät intressant! Måste kolla det i min LR när jag kommer åt det.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ja, min kompis ställde in att bara föra över jpeg vilket förklarar en del av hastighetsökningen.
Menar du att det skulle gå att föra över bara JPEG-filen fast man plåtar RAW+JPEG?
Fiffigt i så fall på min ära.
Det lät intressant! Måste kolla det i min LR när jag kommer åt det.
Det går nog inte med en USB-anslutning.
1) Se till att Macbooken inte är i något strömsparläge som drar ner prestandan.
2) Anslut nätadaptern.
3) Se till att Macbooken inte stryper prestandan pga överhettning, ställ den på en kylplatta med fläktar.
4) Uteslut att det är något problem med USB-kabeln.
5) Fota in i Capture One Pro i stället.
6) Skaffa en bättre dator.
När jag fotar RAW med 5D mk2 till Capture One Pro på min drygt tre år gamla laptop och tar en seriematning om 10 bilder så är alla bilderna på datorn ca 7 s efter sista bilden är tagen. Efter ytterligare ca 6-7 s till har jag valfri bild uppe på skärmen.
Vid mer normal studiofototakt, låt säga 3 bilder på 3 s, så förs bilderna över i samma takt som jag fotar och sen tar det inte mer än ca 5 s för att få upp valfri bild på skärmen. Det skulle säkert gå en aning snabbare med en ny dator men det funkar bra för vanligt porträttfoto i studio.
Som sagt, prova med EOS Utility. Det programmet har du ju redan.
Som sagt, prova med EOS Utility. Det programmet har du ju redan.