Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Trådlösa skrivare, hur fungerar de?

Produkter
(logga in för att koppla)

J. Patric

Aktiv medlem
Min far funderar på att inhandla en ny bläckstråleskrivare, men de flesta av dem är idag trådlösa. Min fråga är då: Följer det med en sändare att koppla i datorn, eller är det något man måste köpa separat?

Trådlösa skrivare

Du kopplar upp de trådlösa skrivarna via Wifi på Routern, alltså det trådlösa nätverket om du har ett sådant. Oftast funkar detta riktigt bra. Har gjort detta hemma och via laptoppen kan jag skriva ut vart jag vill i lägenheten när skrivaren är igång

Min far funderar på att inhandla en ny bläckstråleskrivare, men de flesta av dem är idag trådlösa. Min fråga är då: Följer det med en sändare att koppla i datorn, eller är det något man måste köpa separat?

De flesta trådlösa skrivare brukar ha USB också, så man måste inte ha ett trådlöst nät för att de ska fungera.

Varken jag eller min far har en router. Ok, jag får kolla upp de modeller som är intressanta lite närmare och se om de har USB-anslutning. Tack för svaren.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar