Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Trådlös blixt problem

Produkter
(logga in för att koppla)
Ahhhh...ok! Då vet jag de me, slipper jag sitta o fundera va fasen C och M gör. Låter bra de Robert, testa på du. Ska bli intressant om du kommer fram till något vetenskapligt skäl varför den blixten syns på bild. :)

ta kort genom glas är svårt hur man än gör,men om det just är fiskarna du vill fota bör du ha en glugg med bra närgräns ta bort solskyddet och tryck linsen mot glaset,det får inte bli någon glipa.
då borde det inte heller göra något om den inbyggda blixten bidrar med ljus.

Går verkligen det? Hittar inget i manualen till blixten och lyckas inte. Skickar kameran ut IR-signal till blixten då?

Jag läste någonstans att det finns något slags filter att sätta framför kamerans inbyggda blixt. Detta filter släpper bara igenom ljusets infraröda våglängder och eftersom (vad jag har förstått iaf) detta inte är synligt för mänskliga ögat så bör inte reflektionen synas i akvariumet om du använder filtret. Blixten fungerar dock fortfarande som trigger till den externa eftersom den bara är intresserad av IR-ljuset.

Ska försöka komma på vart jag läst detta, återkommer senare..

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar