Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Trälen, norr Göteborg, Lördag 18 Oct

Produkter
(logga in för att koppla)

foto_moose

Medlem
Hej, en lite fråga till alla snyga människor i fotosidan!

I have a friend coming over from Scotland and we were going to go to Trälen just North of Göteborg to take pictures of the abandoned holiday island that used to belong to Volvo. I had arranged to borrow a car but that has fallen through and the busses on a Saturday are few and far between in that area.

So I was wondering if anyone would be willing to give us a lift and of course walk around the island taking pictures with us. We will be happy to pay up to 400SEK as to hire a car would cost even more but we don't need a car for more than that one journey.

Thanks,
Martin.

PS If you have never been to Trälen, it's about 15km north. Do a search on flickr and you will see many pictures that other people have taken there.
 
Ni bör nog kolla upp hur det står till med Trälen för tillfället. Ön ägs av Trälens Byggnads AB och det är mycket möjligt att grindar och bommar hindrar obehöriga gäster!
/Daniel
http://www.tralen.nu
 
Jag var där i slutet av augusti och då var det fortfarande inga problem att spatsera in. Men Daniel har en poäng, var beredd på att låset kan vara låst.
 
Hej,
jag var där för mindre än en månad sedan och det var bara å kliva på...f.ö. är det väldigt mysigt runt omkring Vedhall också..

Martin, hade jag kunnat så hade jag kört er gratis och hakat på - men det funkar inte...jag hopas det löser sig med någon annan..

/Magnus
 
Jag var just ute och kollade läget vid Trälen. Taggtrådsgrindarna står öppna - bara att traska in! (åtminstone just nu)
mvh Daniel
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.