Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Total ångest 30D, D200, D80...!!

Produkter
(logga in för att koppla)
Makten skrev:

Men det är klart att alla har ett uns fåfänga i sig.

Tillägg: Jag bryr mig inte ett skvatt om vad andra tycker och tror om min kamera för den delen.

Jag som trodde att fåfänga innebär att just bry sig om vad andra tycker. Det ligger liksom i ordets innebörd.
 
Vad tror ni annars om detta lilla paket:

D80 hus - 7799:-
Batterigrepp MB-D80 - 1365:-
Tokina 12-24 - 4865:-

Totalpris med frakt inräknat: 14029:-

Sen har jag som sagt redan en 70-210 zoom om jag känner att det behövs, men just nu är det bara landskap som gäller.

Vad tror ni? Eller begagnad D200, nytt Tokina och sedan vänta lite med batterigreppet?
 
Delay skrev:
Vad tror ni annars om detta lilla paket:

D80 hus - 7799:-
Batterigrepp MB-D80 - 1365:-
Tokina 12-24 - 4865:-

Totalpris med frakt inräknat: 14029:-

Sen har jag som sagt redan en 70-210 zoom om jag känner att det behövs, men just nu är det bara landskap som gäller.

Vad tror ni? Eller begagnad D200, nytt Tokina och sedan vänta lite med batterigreppet?
Skit i batterigreppet och satsa på en begagnad Tokina i bra skick. Sen tycker jag att en 18-70 också vore på sin plats. Kan också fås till bra pris begagnad, ca 2500 i bra skick.
 
paul innergård skrev:
Skit i batterigreppet och satsa på en begagnad Tokina i bra skick. Sen tycker jag att en 18-70 också vore på sin plats. Kan också fås till bra pris begagnad, ca 2500 i bra skick.
Jag håller med om att fimpa batterigreppet, men ett 18-70 kostar från 2800:- NYTT, så det verkar dumt att betala 2500:- för ett begagnat.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.