Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Top loader för E-620

Produkter
(logga in för att koppla)

goldenax

Medlem
Hej,

vill köpa en så kallad top-loader väska till min E-620 +14-54 2.8-3.5 objektivet. Någon som har en som passar bra och kan rekommendera den?
Enligt min erfarenhet från min andra kamera E-510 är att väskorna har en tendens att vara lite för stora. De är väl oftast gjorda för att passa större kameror dvs. Nikon o Canon.
(kommentarer som: "titta efter inner-måtten på väskorna" kan ni hålla inne med, jag är ute efter en väska som kameran ligger bra i inte en som den ligger ganska bra i....)

Ni får gärna ge andra tips på väskor till denna kamera som är bra men jag tror att det är en top-loader som jag behöver.

/Daniel

TLZ Mini & TLZ Chest Harness

Jag använder numera TLZ Mini till min E-400 försedd med samma och i mitt fall UV-filterförsedda objektiv som ditt till din E-620. Den får plats med kameremmen, samt med ett extra batteri i ytterfickan.
En putsduk får även plats i lockets innerficka.

Ursprungligen inköpt till den något större E-300, samt ofta använd tillsammans med en bröstsele.

Ref:

Jag använder numera TLZ Mini till min E-400 försedd med samma och i mitt fall UV-filterförsedda objektiv som ditt till din E-620. Den får plats med kameremmen, samt med ett extra batteri i ytterfickan.
En putsduk får även plats i lockets innerficka.

Ursprungligen inköpt till den något större E-300, samt ofta använd tillsammans med en bröstsele.

Ref:

Det är det jag säger, hade aldrig vågat köpa den på innermåtten. 16,5 cm djup, och kameran med 14-54mm på är 16,5 så det är på håret.

Tack för tipset Knight Palm!
Iofs öppen för fler tips om någon har något.....

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar