Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tone på TV4

Produkter
(logga in för att koppla)

Freddie

Aktiv medlem
Vet inte om ni följt historien om Tone på TV4 och henne "utvik" i tidningen Slitz.

Trodde inte att min 2 timmars studioplåtning med Tone skulle generera en löpsedel, ett antal helsidor, radioprat och debatt på internet - samt avstängning från TV4.

Moralpanik och dubbemoral av största mått är min åsikt - vad är er?

http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,842345,00.html

http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,846005,00.html

http://www.expressen.se/index.jsp?a=613030

http://www.expressen.se/index.jsp?a=616489
 
Personligen fattar jag inte varför hon ställde upp på en "halvbröstbild" Hon måste ju fatta att ni inte slänger dessa blilder,

Hur som! riktigt dåligt gjort av Slitz att ta den bilden om de inte hadde ett ok av henne ,

Visar bara hur extremt bra den tidnigen är! Nott!


Förövrigt riktigt larvigt att de stänger av henne från TV rutan , Komigen ! hon har bara visat lite av sin skönhet,



/David S
 
Ja...vad ska man säga...det var ju jävligt mycket utvik över den bilden...eller INTE! Har inte så mycket att säga egentligen annat än att bilder med uppknäppta kavajer ser man väl dagligen i stort sett i vilka sammanhang som helst.

Men det är klart för präktiga tv4 kanske det räcker? (Utan att vara insatt i sakfrågan egentligen) Big deal... Tråkigt att hon blir avstängd/får ett par minuter på bänken dock...

Lite OT kanske, men jag tror att detta i förlängningen kommer att öka på deras tittarsiffror allt enligt principen "All publicitet är bra publicitet"
 
Jag blir lite skrämd över den nya moralpaniken (USA någon?) som börjar dra över Sverige.

Tänker då också på Calvin Kleins underklädesreklam med Fredrik Ljungberg och en kvinnlig modell som inte fick sättas upp vid Stureplan för att den ansågs sexistisk.

Eller "I love boobs" reklamen som inte fick sitta i tunnelbanan.
 
Freddie skrev:
Jag blir lite skrämd över den nya moralpaniken (USA någon?) som börjar dra över Sverige.

Tänker då också på Calvin Kleins underklädesreklam med Fredrik Ljungberg och en kvinnlig modell som inte fick sättas upp vid Stureplan för att den ansågs sexistisk.

Eller "I love boobs" reklamen som inte fick sitta i tunnelbanan.

Kan bara hålla med....
 
Om jag inte minns fel hade väl Tone betydligt mindre kläder på sig i TV4:s egenproducerade danssåpa. Konstigt att hon fick visa väder under tiden då den gick.

Dubbelmoral så det skriker.
 
Freddie skrev:
Jag blir lite skrämd över den nya moralpaniken (USA någon?) som börjar dra över Sverige.
Fast Playboy och mycket porr kommer från USA det också.

I vilket fall så har ju t.ex Josefin Craaford, Jessica Almenäs, Suzanne Sjögren och några till ställt upp lättklädda i både Café och Slitz utan problem tidigare, och Tone skulle vad jag förstått fått klartecken från TV4 (men det är kanske hennes eget påhitt). Det var väl kanske när hon förstod att TV4 inte såg med blida ögon att hon drog valsen om fel bild i tidningen?
Skillnaden mellan Tone och de här andra är att hon tillhör Nyhetsavdelningen vilka ska visa upp en seriösare prägel, och inte vill bli jämförda med TV3 utan med SVT:s nyheter.
 
Ingen som frågar sig hur begåvat det var av henne att ställa upp för ett dylikt spektakel i Slitz? :)

Förstår dock TV4-ledningen att man inte vill se sina nyhetsanställda i Slitz. Funkar måhända i TV3 och Kanal 5.
Däremot har ju andra icke-nyhetsförknippade TV4-profiler förekommit i sådana sammanhang utan att det fått effekt av typen avstängning. Har alltså inget med moralpanik att göra.

Edit: Karlsson hann före ...

/Johan
 
Det är "fult" att visa sig i lättare kläder i en tidning...jag tror många yrkesplatser hade reagerat likadant.

Personligen tycker jag det är skrämmande, vad tusan, hon är ju inte näck, det är ju smakfulla bilder så vad är egentligen problemet.

Sen kan jag tycka att det känns mer trovärdigt med en gråhårig farbror än en snygg tjej som presenterar nåt så allvarligt som vädret ;)...jag är gammalmodig jag vet...men en sån här grej är ju löjlig...

Den dagen hon sitter och "skrevar" kan jag förstå en avstängning...
 
Dessutom handlar det om att tv4 ser detta som en form av extraknäck och för sådant måste man fråga om lov, vilket Tone inte gjorde. För det andra har tv4 en policy om utvik som införts ganska nyligen -vilket gör kommentarer som t.ex. "men peppe eng vek ju ut sig" onödiga eftersom situationen var en annan.

Sen håller jag med om att den bilden inte var mycket att skrika om, man ser ju mer hud på en badstrand...
 
Gip skrev:
Sen kan jag tycka att det känns mer trovärdigt med en gråhårig farbror än en snygg tjej som presenterar nåt så allvarligt som vädret ;)...jag är gammalmodig jag vet...men en sån här grej är ju löjlig...


Ja du är löjlig ;-)
 
hansen2 skrev:
Ingen som frågar sig hur begåvat det var av henne att ställa upp för ett dylikt spektakel i Slitz? :)

Förstår dock TV4-ledningen att man inte vill se sina nyhetsanställda i Slitz. Funkar måhända i TV3 och Kanal 5.
Däremot har ju andra icke-nyhetsförknippade TV4-profiler förekommit i sådana sammanhang utan att det fått effekt av typen avstängning. Har alltså inget med moralpanik att göra.

Edit: Karlsson hann före ...

/Johan

Möjligtvis. Men hur ser du på Calvin Klein reklamen som stoppades på Stureplan?
 
Undrar??

som att det har kommit så mycket lagar och regler nu om vad vi gör så börjar jag fundera på om sverige står för det vi är ...

Jag har för mig att man är byxmyndig när man är 15 år och gör till viss del som man vill och 18 år så är man staffmyndig man får skriva ett kontrakt inom Slitz och playboy om man vill det , 20 systemåldern och vid 25 år så kommer du in på alla krogar...
vid 65år får du åka som barn igen.

Men i Tones fall så är det här en vuxen kvinna som KAN bedöma sina rättogheter och vad hon vill.
Men som tv4 reagerar så känns det som att Tone klassas som barn och inte som en vuxen kvinna.

Om det är sant det som stod i aftonbladet att Tone HAR pratat med sin chef innan hon tog bilden så varför sa chefen ja?
 
Senast ändrad:
Re: Fel tidning

ERJ skrev:
Tror det är forumet som är fel.Vad bilderna föreställer är nog inte hela grejen. Slitz, Café och de andra pojktidningarna brukar ju mest innehålla hårt blonderade 18-åringar som alla verkar komma från typ borlänge eller vetlanda och just varit med i någon dockusåpa. Kan föstå att tv4 inte tycker det är seriöst.. Kan tänka mig att det inte gjort någon större skillnad om han bara ställt upp på ett repotage e.dyl.

Läser du Café ofta? Det låter inte så eftersom dom inte har med några blonderade 18-åriga dokusåpa tjejer. Många har åsikter om tidningar som dom själva inte läsar.

Café brukar bara arbeta med dom bästa modefotograferna och gör oftast väldigt snygga bilder - rekommenderas!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.