Annons

Tokyo eller Kyoto?

Produkter
(logga in för att koppla)

linnno

Medlem
Hej!

Jag ska snart flyga till Japan och kommer tillbringa en dag i Tokyo/Kyoto.
Jag ska göra annat än bara fota, men är det någon som har något tips?
Vilken stad föredrar ni? Är det något ställe ni rekommenderar att man besöker?
Något man inte får missa att fota?

Linn
 
Hej!

Jag ska snart flyga till Japan och kommer tillbringa en dag i Tokyo/Kyoto.
Jag ska göra annat än bara fota, men är det någon som har något tips?
Vilken stad föredrar ni? Är det något ställe ni rekommenderar att man besöker?
Något man inte får missa att fota?

Linn

Ojoj. Bara i kyoto finns det hur mycket roligt som helst att titta på och fota, från det gamla till det nya. Mitt tips är att läsa på och kika på bilder från alla de tempel som finns. Geisha-jakt kan också vara kul. Dom brukar vara vänligt inställda till att bli fotade men fråga först. Sedan finns det ju moderna konstruktioner som är roliga att titta på samt fota. Tågstationen är ett roligt exempel och är du där under solnedgång blir ett helt sjukt vackert ljus där inne. Tänk dig en elva våningar stor softbox så är man nog nära sanningen.
 
Ojoj. Bara i kyoto finns det hur mycket roligt som helst att titta på och fota, från det gamla till det nya. Mitt tips är att läsa på och kika på bilder från alla de tempel som finns. Geisha-jakt kan också vara kul. Dom brukar vara vänligt inställda till att bli fotade men fråga först. Sedan finns det ju moderna konstruktioner som är roliga att titta på samt fota. Tågstationen är ett roligt exempel och är du där under solnedgång blir ett helt sjukt vackert ljus där inne. Tänk dig en elva våningar stor softbox så är man nog nära sanningen.

Tack så jättemycket för tipsen, låter väldigt vackert!
 
Någon som har några tips för Tokyo?

Jag var i Tokyo i 10 dagar i mars/april i år. Det är väldigt mycket stad att se på en dag! Vet inte heller vad du har för intressen.
Råkar det vara en söndag så är ett besök i Yoyogiparken det som imponerande mest på mig - med alla möjliga sorters uppträdanden.
Gränderna kring Tsukiji fiskmarknad tyckte jag var häftiga för gatufoto.
Tokyo Government Office i Shinjuku för en gratis utsikt - stad så långt man kan se i alla riktningar.
Shibuya crossing för en mäktig gatuupplevelse när upp till 3000 pers går över gatan samtidigt.
Om du vill kan du kolla in mitt album med 70 bilder för förhoppningsvis lite inspiration.
/Niklas
 
Någon som har några tips för Tokyo?

Fin utsikt från Roppongi Hills, från toppen av skyskrapan.
och även Tokyo Tower (den som ser ut som eiffeltornet)

Harajuku = cosplay.. (helgdagar främst tror jag)

Svenska restaurangen "Lilla Dalarna" (väldigt liten, men mysig)

Science Museum, är rätt kul...
och ja, mycket mer.. man behöver flera dagar

Kan rekommendera ett besök i Koya San om man har lite mer tid, där finns en enorm kyrkogård som är rätt facinerande. Man tar sig dit med tåg från t,ex, Osaka
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.