Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tokina vidvinkelzoom

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har en jobbarkompis som har en 19-35 typ Soligor/Cosina.
Han undviker använda den pga den dåliga kvalitén.
Man får vad man betalar för.

Prova istället att få tag på en beg. 20-35/2,8.
Se det så här: En billig Cosina är i princip osäljbar, en beg. 20-35/2,8 säljer du vidare till samma pris som du ger.

Såg en beg. till Nikon för 6500 men var tyvärr andre man på den. Kom också ihåg att detta objektiv kostade 13 000 nytt, inte dryga 20 000 som de kostar idag.
 
Ajaja då, fel av mig...men vad anser ni om det objektivet då?

Vilket skulle ni rekommendera utav dessa:

Minolta 20-35 /6138 kr

Sigma 17-35 /6119 kr

Sigma 20mm /4563 kr

Minolta 20mm /7611 kr

Skulle kanske lägga till Tokina 19-35mm och Vivitar och Cosina, men de verkar ju inge vidare enl. de flesta...men jag vet inte, skriv bara vad ni anser av egna erfarenheter eller läst i recensionen om denna typ av objektiv. Min kamera är en Minolta, och jag vill ha från 17 till 35 eller fast nånstans däremellan typ. Skriv vilket objektiv ni skulle välja då, pris och kvalite gärna.
 
Senast ändrad:
Sigma 17-35

Jag kan bara svara för den varianten som visserligen kördes på en Canon.
  • Grymt välbyggd
  • Stabil och ganska tung
  • Förhållandevis skarp
  • 82 mm filterdiamter (dyrt)
Om (när?) jag köper en D-sLR så kommer den här förmodligen att bli den första gluggen jag köper.
/A
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.