Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tokina AT-X pro 28-80/2,8 på D700

Produkter
(logga in för att koppla)

hassest

Medlem
Har en D700 och funderar på ett Tokina AT-X pro 28-80 1:2,8 Har läst att det inte alltid funkar utan kan ibland ge suddiga/ofokuserade bilder. Har Tokina problem ihop med D700??
Låter konstigt. Har någon därute några funderingar??

Hälsn. Hasse
 
Har en D700 och funderar på ett Tokina AT-X pro 28-80 1:2,8 Har läst att det inte alltid funkar utan kan ibland ge suddiga/ofokuserade bilder. Har Tokina problem ihop med D700??
Låter konstigt. Har någon därute några funderingar??

Hälsn. Hasse

Hej!!!

Det här får jag inte säga:)

Men det finns alltid en risk för backfokus(BF) eller frontfokus(FF) fel, när det gäller ett icke orginal,
dock händer detta även på ett orginal men det är mycket sällan?

Om det är detta du tänker på, så löser nog verkstaden det på bästa sätt!

Ha de gött

M
 
Men det finns alltid en risk för backfokus(BF) eller frontfokus(FF) fel, när det gäller ett icke orginal,
dock händer detta även på ett orginal men det är mycket sällan?
Risken är precis lika stor som med originalobjektivom det rör sig om sådana utan inbyggd motor. Tokinan är antagligen rätt gammal, och har i så fall ingen motor. Om fokus hamnar fel så är det alltså kameran det är fel på, inte objektivet.
 
Tokina AT-X pro 28-80/2,8 på D700

Risken är precis lika stor som med originalobjektiv om det rör sig om sådana utan inbyggd motor. Tokinan är antagligen rätt gammal, och har i så fall ingen motor. Om fokus hamnar fel så är det alltså kameran det är fel på, inte objektivet.

Hej!!!

Och jag hört precis tvärtom hhhhmmmmm!!!

Med det är ju att SIGMA & CANON inte riktigt är kåmpizar;)
Har själv CANON, och när jag köpte mitt 18-200(SIGMA)
Så hade det så mycket BF/FF-fel som han på verkstaden hade sett någonsin...

Men TOKINA & NIKON, har du nog bättre koll på!

Det var bara en tanke att det "kunde" vara BF/FF-fel?


Ha de gött

M
 
Jag tackar för synpunkterna. Igår belönade jag min 700:a med ett beg. original 24.70. Man vill ju inte svika en kompis. Nu är jag både fattigare och rikare.
hassest
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.