Annons

Tokina 80-200/2.8 eller Canon 70-200/4 L?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag skulle fundera på vad för omfång som används mest.
t.ex. så använder jag ett 19-35 då jag fotar småsaker, som lite fester och dylikt, med min eos 20D
Då jag kommer ut i naturen så saknar jag ett makroobjektiv för tillfället... så då blir det en del med antingen 50mm/1.8 eller ett inte allt för skarpt soligor 28-80
Tidigare hade jag ett 100-400mm och jag kan ju säga att det inte användes allt för ofta pga. inte allt för bra bild... Så i det läget användes istället ett 70-210/2.8 med macroläge som jag nu sålt... Det jag vill komma till är att jag (högst personlig åsikt) är i störst behov av ett fast runt 200mm
Det som finns där under tror jag du utan problem kan täcka upp med det du redan har, om du har orken att röra lite mer på benen kanske...
 
Du har förmodligen helt rätt....har jag nu min Tamron som går till 75mm och håller riktigt bra bildkvalité så skulle förmodligen ett 70-200 med halvtaskig bildkvalite inte användas speciellt ofta. Är förmodligen bättre at köra på ett fast 200mm direkt, som håller riktigt bra kvalité så att man känner för att använda det.

Canon 200/2.8L USM känns jäkligt bra just för tillfälet! Lutar starkt åt ett sådant nu.
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.