Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tokina 24-200/3,5-5,6

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag kollade på det tidigare och tyckte inte testbilder såg så bra ut, rätt mjuka.

(Skaffade ett Tamron 24-135 istället)

Senast ändrad:
För tillfället kör jag med:
Sigma 28-80mm f/3.5-5.6 Asph. Mini Zoom Macro till macro och Sigma 100-300 F4.5-6.7 DL till övrigt...
Skulle vara nice om man hade kunnat byta ut dom till enbart 1 objektiv på dagsturerna...

Tokina 24-200mm får betyget bra köp på cyberphoto men det väger en hel del som det Brukar med Tokina p.g.a. att byggkvaliteten som dem har.

jag hade en länk med testbilder tidigare men den tycks ligga nere nu. då gick det inte att hitta så mycket på nätet om det här objektivet som verkar vara lite ovanligt...alltid bra att bilda sig en egen uppfattning då kvalitetskraven varierar högst personligt. som jag minns såg det iaf lite skarpare ut än tex Canons 18-55 kit, om det nu kan kan vara nån slags referens.

Känns som att det är det objektivet som väldigt snart kommer att sitta på min Dynax 40..

Eller kan nån rekkomendera nåt bättre för 2-3 000 kr??

ps. Behöver minst ligga inom 50-200 mm..

Tamron AF 70-300/4-5,6 LD 1:2 Macro
Hittade detta objektiv, som skulle passa mig perfekt då jag hade kunnat ersätta båd mina gamla med enbart detta...

Frågan är bara hur bra det är??

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar