Advertisement
Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tokina 100-300

Produkter
(logga in för att koppla)
Säkert ett bra val. Jag har själv ett Tokina ATX 80-200/2.8 och det är verkligen en robust och snabb lins. Ingen plast så långt ögat kan nå. Lite tung men det hör ju till. En del kromatisk abboration (kan aldrig lära mig stavningen) vid extrema kontraster mellan svart och vitt men ganska sällsynt.

Tokina är väl mindre vanligt här i Sverige men Cyberphoto säljer väl dom har jag för mig.

Har haft min i ca 10 år o jag är väldigt nöjd. Först med F90x o nu med D70. Det är tungt, så det krävs ett enbensstativ om man inte är stor o stark.

Rekommenderas!

Jag har den äldre manuella ATX-varianten och den är grym. Byggd som en stridsvagn. Faktiskt mera gedigen än någon Nikkor jag sett. Jag har inget motljusskydd till den, så jag kan inte bedöma hur den presterar mot solen. Tror AF-varianten du funderar på och min glugg har samma optiska konstruktion. Tester hyllar den här och Sigmas motsvarighet. Tung men skarp, även på full glugg. Användbar med en bra 1,4x-konverter. Till skillnad från andra telezoomar inte sämre på 300mm, dvs längsta läget.

/Pontus

I Tyskland menade ngn!
Tror tom han länkade,,,
Det var under en annan teleobj-tråd,,

Mvh Niclas.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar