gripenfighter
Aktiv medlem
Hejsan. Jag står i valet och kvalet när det gäller inköp av macro objektiv. Nu vill ja ha lite input om vilket av dessa som är bäst? Tamron 90 2.8 eller Tokina 100 2.8
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag köpte ett Tokina för att prova på macrofotografering ifjol. Bildkvaliten är oklanderlig. Den känns även väldigt rejäl. Att autofokusen låter mycket är överdivet. Den är inte ljudlös, men vem använder den vid macrofotografering? 3 års garanti är ju också ett plus.
Jag har nu "fått" en egen kamera av annat märke, så jag har ett Tokina AT-X M100/2,8 Macro 1:1 PRO D till Nikon i nyskick till salu om någon känner sig hågad. Inköpt 2010-09-02 på Cyberphoto.
begär du för den?
Vet inte hur det är med Tokina objektivet men jag har en Tamron och den är fantastisk. Det är väldig bra för porträtt bilder också. Jag har en del bilder tagna med den om du vill se.Hejsan. Jag står i valet och kvalet när det gäller inköp av macro objektiv. Nu vill ja ha lite input om vilket av dessa som är bäst? Tamron 90 2.8 eller Tokina 100 2.8