ANNONS
Annons

Tjocka fotografer sökes

Produkter
(logga in för att koppla)

Nw2

Avslutat medlemskap
Efter att ha fått syrliga kommentarer från släktingar
och vänner en längre tid och sett mig själv på bild
så har jag nu insett att jag är överviktig/fet.

Flåset har blivit sämre och jag känner att mina fötter gör mer och mer ont
vilket beror på vikten. Senast i torsdags så var jag på reportageuppdrag
och det var med svårighet som mina fötter orkade med det.
Så här kan det inte fortsätta.

Ställde mig därför på en våg i kväll och till min fasa fick jag se att
jag numera väger 110,2 kilo.Tacka fan för att benen skriker till.


Det finns nu bara en utväg och det är att banta,
men tyvärr så är jag expert på att ge upp (när det gäller bantning).
Men om man bantar i grupp, så har man större press på sig att fullfölja och att lyckas.


Jag undrar därför om det är fler fotografer som känner att det är dags
att ändra lite kostvanor och försöka gå ner några kilo ?
Vore det inte skönt att få tillbaka flåset lite under fototurerna
och slippa skrämma bort djuren med sina "flåsljud" när man går i tuff terräng?

Mitt mål är att gå ner 10 kg inom 3 månader.
Du som vill "hänga på" behöver inte gå ner lika mycket som jag
utan du sätter dina egna mål och egen tidsperiod.

Vi "träffas" här på forumet, ger råd och tips,utbyter recept
och stöttar varandra till 100%
varje måndag så är det "vägning" och vi berättar om vi gått upp eller ner.


Om 100 fotografer tappar tio kg ,
så bantar vi bort 1 TON fett från fotosidan och det bör ju minska "bandbredden" :)

Så vad säger ni? Någon som hänger på?

Niklas
www.niklaswibom.com
 
Jag är inte jättefet precis, har bara liite "vinterfett", så jag kan inte delta i bantningen. Jag har bara som mål att ut o röra på mig lite mer trots kylan. Det var ju i alla fall ett bra sätt att ta tag i sina problem, och jag ser fram emot att bandbredden ska bli bättre när ni inte fyller ut den ;) Varmt lycka till!

/Camilla som slutade röka med Quitnet
 
Jag hänger på!! Fast jag har redan tjuvstartat sen några månader tillbaka. Har gått ned drygt 10 kg på några månader (från 98 till 87) men börjar nu tappa motivationen.

Har dock planerat att tappa minst 5-6 kg till, så det vore bra om man kunde få lite uppbackning från andra i samma sits.

/Johannes
 
Va ? Finns det kolfiberstativ?!?!?!?!
Och här släpar man runt på ett i gjutgärn :)


/ N.
 
Dagens middagstips för fotografen som vill minska i vikt:

Torkade linslock med ISO 800, avnjutes RAW

Grillade minneskort med ungsbakad CCD samt heta pixlar

Dryck. En vällagrad flaska digitaltbrus i röda kanalen

Dessert. Kylda småpixlar serverade direkt från en Coolpix.
 
Dagens middagstips för fotografen som vill minska i vikt:

Torkade linslock med ISO 800, avnjutes RAW

Grillade minneskort med ungsbakad CCD samt heta pixlar

Dryck. En vällagrad flaska digitaltbrus i röda kanalen

Dessert. Kylda småpixlar serverade direkt från en Coolpix.


Sorry, jag e veggo :)
 
En jättebra idé, men personligen bör jag avstå för att inte försvinna. Jag får väl i ett motsvarande upprop jaga andra som behöver träna för att bygga på några kilo.

Kan man på motsvarande sätt gå upp från 58 till 68 på tre månader med hjälp av träning? Eller krävs det feta såser?
 
Tjockholmen på fotosidan!

Hmmm... jag beundrar ditt initiativ Niklas! Dock rekomenderar jag att du istället för kolfiberstativ köper på dig ett lantmätarstativ a 11kg istället. Ingen dålig träning att släpa runt på det! När du sedan har gått ner 10kg kan du köpa ett kolfiberstativ och voilà, du är helt plötsligt 20kg lättare!
Själv gick jag ner 5kg i somras och nu springer jag halvmilen nästan 5 minuter snabbare utan att ens har tränat kondition under tiden.

Lycka till med flåset!

PS: Janne jag är ledsen men skulle du lägga på dig 10kg muskler på 3 månader fick du nog äta specialflingor du köpt i hamnen någon mörk kväll. Dessutom skulle du får förfärligt mycket hudbristningar... fast det kan man ju redigera bort i PS.
 
Bästa tipset jag kan komma på är att köpa en 1D mk2, då har man inte råd att köpa mat på flera månader.
 
13 inlägg och vi är 2 i bantarklubben....
Ja det kvittar för jag tänker fan bli smalare !
Vill slippa handla fotoväst på "Nisses" i framtiden.

/N.
 
Hej (här kommer ett seriöst svar ;) )

Själv vägde jag hemska 90kg för 3 månader sedan, men är nu tillbaka till normalvikt på 77kg :)

Hur gjorde jag?
Tja, bantning betyder inte att man skall äta mindre, det betyder att lägga om kosten till bra mat.
Därför: bort med godis, läsk, socker och raffinerat vitt mjöl! Processad mat och snabbmat innehåller mycket dolt socker, s k fettsnåla produkter innehåller också mycket dolt socker. Det är detta som är orsaken till fetma.

Om du vill ha stöd och grupptryck, så kan jag rekommendera siten www.netdoktor.se där du klickar in dig på viktsidan. Där kan du bli medlem gratis och få råd av likasinnade, samt läsa och skriva dagböcker om dina och andras vedermödor.

Motion är bra men inte allt... viktminskning är 80% kost och 20% motion.
Det är därför som det är så viktigt att du läser på lite om kost!
Om du inte vet nåt om hur din kropp hanterar det du stoppar i dig, så kan jag rekommendera Michel Montignacs bok "Jag äter -och förblir smal" eller Ola Lauritzson "Gå ner i vikt med GI-metoden". Bägge böckerna finns på www.adlibris.com, en billig och bra nätbokhandel.
Om du vill ha snabbt resultat, så måste du nog läsa någon av dessa böcker.

OBS du kan äta och bli mätt och belåten, men ändå gå ned i vikt! Paradoxen är att kroppen behöver fett för att kunna förbränna fett. Men du måste äta rätt saker och kombinera rätt! Det är det du lär dig i böckerna jag nämnde.

Lycka till!
 
Jag har gått ner cirka 25 kilo genom att minska på socker, kolhydrater och fett. Många saker är bara onödiga att äta.

Att äta nyckelhålsmärkt mat är en enkel vägledning.

Nu kommer jag inte längre ner genom att bara äta rätt utan måste börja motionera. Har börjat på SATS och det är faktiskt riktigt skoj.

En viktig sak för att lyckas är att kunna motivera sig. Min motivation är att jag vill kunna jobba som pressfotograf även när jag är medelålders.
 
Kul initiativ, Niklas! Hade på något sätt en känsla för att det var du som skrivit inlägget då jag såg det bland "lista senast inlagda".

Jag hänger på, förstås! Utgångsvikt 96 kg, målet om tre månader blir alltså 86. Konstigt att du inte fått fler svar... är det så jävla svårt för killar att erkänna att man har några överflödskilon? Ska omgående börja med att gå omvägar runt butikernas godishyllor. Bara det bör göra några kilo på vågen hemma!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.