Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Tjernobyl?
- Trådstartare KjellSn
- Start datum
spetznas
Medlem
Under 80-talet så var mutor rätt populärt i polen, men nu är det nästan som vilket västland som helst, men inte Ukraina.Ukraina är fortfarande rätt fattigt och där har inte kapitalismen kommit igång riktigt än som i ryssland, så de är fortfarande lite inne på sovjetspåret, och mutor är väldigt populärt...mannbro skrev:
Ja, det är tyvärr inte helt enkelt att hitta billiga flights mellan Prag och Kiev. Bokade precis biljetter till Prag härifrån för en affärsresa och det gick på $600 med Czech Airlines. Mellan Kiev och stockholm är det under halva priset...
I Checkien stämmer det säkert, men det är ett betydligt mer välordnat och "civiliserat" land än Ukraina...I Ukraina är mutor fortfarande väldigt vanligt förekommande både till poliser, domare och statliga tjänstemän, även om det så smått börjar ändras, men personligen tycker jag att det känns dumt att "uppmuntra" den delen av den ukrainska kulturen.
Men det är sant, man får se upp med vilka man kan muta eller inte. Det kan vara rätt farligt om man föröker muta fel personer...
mannbro
Aktiv medlem
spetznas skrev:
Vad jag har läst så måste man nästan boka resan in i zonen minst ett halvår innan pga att det är så populärt...
Nej det behövs inte, även om det naturligtvis inte skadar att vara ute i god tid.
Jag har bokat den 16:e mars via denna arrangören: http://www.tourkiev.com/chernobyl.php
Bokade för två veckor sedan, så en månad i förväg räcte. Då var det iofs en fredag och inte på helgen. På helger kan det nog vara svårare.
De listar också datum på sin sida dagar där de arrangerar turer (endast en tur per dag tillåts av chernobyl-administrationen, så researrangörerna måste boka en viss dag för sig) och de som bokat tillåter att andra följer med (ju fler som följer med en viss dag desto billigare blir det), så man kan hoppa på en dag med ganska kort varsel om man kan tänka sig att åka tillsammans med en annna grupp. Då blir det dessutom billigare.