Annons

Tjernobyl?

Produkter
(logga in för att koppla)

KjellSn

Aktiv medlem
Såg på packat och klart i lördags och det handlade om att man kunde åka till Tjernoyl på en dagsresa. Är faktiskt lite intresserad av att åka dit nästa sommar! Att vara där en dag är helt ofarligt enligt strålskydinstitutet. kjellsn

Kan inte Fotosidan ordna en fotoresa lagom till nästa provsprängning? Skämt åsido, en resa till Tjernobyl, eller hellre den övergivna staden Pripjat, alldeles intill verket skulle kanske kunna fixas utan att det bleve allt för dyrt? Tror det skulle finnas intresse för det om man kan ordna så att man kan lägga en dags fotande bland de övergivna byggnaderna.

Det finns en lång bra tråd om Pripjat, med länk till en bra sida om ett fotoreportage.

Ja ett spännande program.... "Det var ingen fara att åka dit en dag" enl. strålskydds institutuet.
Men hur är det med den stackars guiden man anlitade??? Det verkade inte som det var hans "Första" resa eller????

Man kanske skulle vara mer rädd för honom än för omgivningen ??
/Jonas

Jonke O skrev:
Ja ett spännande program.... "Det var ingen fara att åka dit en dag" enl. strålskydds institutuet.
Men hur är det med den stackars guiden man anlitade??? Det verkade inte som det var hans "Första" resa eller????

Man kanske skulle vara mer rädd för honom än för omgivningen ??
/Jonas
Nejdå, det är ingen fara, han får bara inte följa med in i mörkrummet eftersom han är självlysande vid det här laget! =)

Jonke O skrev:
/Jonas

Är nog inte så farligt. Han lär knappast få större stråldoser än t.ex kabinpersonalen på flygplan

Jag blev också sugen efter inslaget på SVT.

Men det är inte aktuellt förrän nästa år någon gång för min del om jag inte åker ner till Afghanistan sex månader.

Håller tråden under uppsikt så får man se hur det blir

//Christian

Murmansk

Tjernobyl?
Är inte det redan gjort x-antal gånger?

Hade det inte varit roligare att fara till Murmansk och fota övergivna, halvslaktade gammla sovjetiska atom-ubåtar från en svunen tid (kalla kriget)?

Jag är helt klart intresserad av en Tjernobyl-tripp, men en resa till Murmansk hade varit ännu bättre! Kanske en liten smygresa till Polyarnyy också där man förhoppningsvis kan hitta annat än skrotade f.d sovjetiska krigsfartyg :)

I vilket fall som helst - jag håller ett getöga på den här tråden för att se vad som händer.

Jag skullle också vara klart intresserad av en sådan resa.. om bara min plånbok tillåter..

Någon som vet vad det skulle kunna kosta?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar