Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tjäna pengar på fotograferandet

Produkter
(logga in för att koppla)

Jonathan Johansson

Aktiv medlem
Hej!

När jag för ca. 5 månader sedan köpte min Canon EOS 350D och började fota lite så har jag blivit fast i fototräsket.

För att klara sig i fototräsket som prylgalning så går det åt pengar. Det vet vi alla... Så för att kunna finansiera sin nya och dyra hobby så skulle det vara kul om man kunde dra in lite pengar också.

Det jag nu undrar eftersom att jag inte direkt har studerat hur det igentligen går till så vill jag veta hur man bär sig åt för att sälja bilder, hur har ni andra gjort?

Vad för typ utav bilder säljer? Kolla gärna i mina album och säg mig om någon utav mina bilder "håller" för att man skulle kunna få sålt den.

Om man vill sälja sina bilder som tavlor, är det då ett måste med riktig en riktig passepartout, eller kan man klara sig med att göra en enkel ram liknande en passepartout i ett bildbehandlisngprogram? Eftersom iaf. jag beskär mina bilder lite olika beroende på så skulle inte många bilder passa i någon form utav passepartout med standard mått är jag rädd. Kan man göra egna? Mycket jobb?

Hur lätt (eller svårt är väl egentligen det rätta ordet) är det att sälja redan tagna bilder via någon bildbyrå?

Kan tillägga att jag sedan tidigare innehar F-skattsedel.

ANNONS