Festfotografen
Aktiv medlem
Jag har noterat att vissa bilder trots att dom har visats över 600 gånger så har dom bara fått 1 kommentar.
Verkar lite märkligt.
Verkar lite märkligt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
jotun skrev:
jag försöker att kommentera varje bild jag tittar på som väcker känslor hos mig eftersom jag vet hur glad jag själv blir för alla kommentarer. ibland låter jag bli av samma anledning som janne7i förklarade
men...
nästan varje bild väcker ju något slags intresse hos betraktaren, och även om man inte alltid kan komma med konstruktiv kritik så är ju även bara några ords beröm skönt att höra...och även icke-beröm även om det svider lite ibland
det tar oftast på sin höjd någon/några minuter att kommentera en bild, och jag tycker att fler borde kunna ta sig tid att göra det, det är ju detta som hela fotosidan bygger på. blir lite förbannad på folk som bara låter sina bilder kommenteras utan att titta på några andra, det är oansvarigt
joker skrev:
Följer man andra liknande trådar är det uppenbart att det är viktigare att ägna sin tid åt att tacka för kommentarer, se om man har blivit tackad för en kommentar samt kolla kommentarer på egna bilder än att kommentera andras bilder.
joker skrev:
tråd där Acke och Ols får på skallen av en av FS största gaphalsar när de försöker propagera för att man ska tacka genom att kommentera tillbaka.
En av mina bilder "det vackraste jag vet" har tex vistats 1144 gånger
NiklasF5 skrev:
Ja, det fenomenet har jag själv upptäkt med några av mina bilder.
En av mina bilder "det vackraste jag vet" har tex vistats 1144 gånger (i detta nu) men endast fått 7 röster och 9 kommentarer...
Har flera andra bilder som är visade mellan 400-800 ggr med endast ett fåtal röster.
Påstår inte att jag är bättre än nån annan på att kommentera men det känns ju lite trist när folk bara fluktar på bilderna utan att säga nåt :/
Det är ju en sak att ens bilder kan drunkna i mängden av alla bilder här på sidan men när så många varit inne på dom så känns det lite surt.
/Niklas
Helena skrev:
Jag skulle nog kolla på bilden eftersom att den har den titeln... men kommentera skulle jag inte för den säger inte någonting till mig...
Låter det fel?
matnyttige skrev:
Jag har en känsla av att när det gäller vackra damer eller avklädda sådana (tex på NiklasF5's bild) så är det många som tittar. Tyvärr kanske inte alla av dessa som vågar kommentera bilden.
Det är väl så om man ska starta en ny diskussion att "Är en bild bättre om man tycker om motivet jämfört med om man inte gillar eller är van vid ett annat motiv?". Tror i alla fall man får mer tittar än kommentarer i procent mätt.
Tror också att ett motiv som går i en stark färg lockar fler "tittare" (när man ser alla bilder samtidigt) än svartvita eller "röriga bilder". Skulle vara intressant och se om ett porträtt i svartvitt skulle få lika många "tittare" som samma bild färgat i tex grönt i PS.
Helena skrev:
Vill någon färga ett porträtt grönt i PS?
Jag går alltid för renhet... men det är bara för att jag gillar det så...
matnyttige skrev:
Ja visst finns det alltid någon som vill det och då hade kanske till och med du tittat lite extra på den;-)
NiklasK skrev:
Fick denna tanke förar veckan! Jag gjorde ett expriment! Kommenterade 25 olika verk av lika många fotografer.. Några som jag ser ofta här! Jag har inte fåt en enda kommentar av NÅGON av dem! Det tycker jag är ganska konstigt! Detta även om jag valde ut sådana som tar liknande bilder som jag tar....