Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Titta men inte kommentera

Produkter
(logga in för att koppla)
.. Du har säkert rätt! Fast jag skrev också att jag ofta ser personerna här inne..Får se om det ändras snart!

NiklasK skrev:
Fick denna tanke förar veckan! Jag gjorde ett expriment! Kommenterade 25 olika verk av lika många fotografer.. Några som jag ser ofta här! Jag har inte fåt en enda kommentar av NÅGON av dem! Det tycker jag är ganska konstigt! Detta även om jag valde ut sådana som tar liknande bilder som jag tar....

Jag brukar gå in och kommentera andra fotografers bilder om dom har kommenterat mina men det innebär inte automatiskt att jag rusar iväg och kommenterar pliktskyldigt utan jag tar det när jag känner för det.
precis som då jag går in och tittar på nya bilder för att kommentera dom.

Senast ändrad:
Det gjorde jag förut, men man glömmer namn så lätt och vi har många här inne. Jag brukar göra det på en gång för att inte glömma det! Kanske en arbetskada också

Med den enorma flod av bilder som strömmar in på fotosidan är det åtminstone för min del helt omöjligt att kommentera mer än en bråkdel.Har jag tid så tittar jag på alla bilder som kommit in under dagen, av dem kommenterar jag kanske 4-5 stycken som jag fastnar för av någon anledning. Visst skulle jag vilja kommentera fler, men dygnets timmar tar slut.....
Dessutom tittar jag på bilder för min egen skull också, inte bara för att ge kommentarer.

NiklasK skrev:
Fick denna tanke förar veckan! Jag gjorde ett expriment! Kommenterade 25 olika verk av lika många fotografer.. Några som jag ser ofta här! Jag har inte fåt en enda kommentar av NÅGON av dem! Det tycker jag är ganska konstigt! Detta även om jag valde ut sådana som tar liknande bilder som jag tar....

Jag vet att det kanske är fel..men jag kommenterar inte tillbax om jag inte tycker att jag kan skriva något vettigt..bilderna kanske inte alls säger mig något, en annan stil och osv..

mvh/Kim

På tal om detta så är det bara att kolla på statestiken.
Jag har fått 80 komentarer och skrivigt 350
"Alltså har jag fyllt min kvot ??" hehe eller??

Adam

Personligen tycker jag att man borde kommentera ALLA bilder man kollar in. Antingen reagerar man positivt eller negativt, eller annars är man likgiltig. MEN SKRIV DÅ DETTA!!! Detta är ett bra sätt för fotografen at kunna bli bättre!

Jag känner mig inte tvingad att kommentera folks bilder om dom har kommenterat mina...
Det samma hoppas jag gäller dom som faktiskt skriver något om mina...

Tror mitt största problem är kompositionsdelen... Jag tänker när jag fotar alltså så vet jag vad jag har vart i bilden (förutom en tå). När man då får 30 kommentarer om hurida motivet skulle passa en aningens mer till vänster, höger upp eller ner så känner jag bara att om det inte finns mer att säga så?

Jag vill ha mening i bilderna... Jag vill veta mer mening om bilderna... Jag vill inte behöva läsa in krisdendommens uppgång och eventuellt fall i en trollslända och så... Jag vill veta mer om samhället, om politiska åsikter och om vad folk anser om sin omvärld. Vad är rätt? Vad är fel?
Inte bara oh vad vackert med ett smultron... Mer känsla och tryck i bilderna! Mer hantverk :)

Vart finns alla koncept fotografer?

Nej, jag har tittat på några fler bilder, men jag är inte bättre än någon annan. Kommer i alla fall att försöka... Ibland hittar man bara inte rätt kommentar, men proportionerna som det talas om i början av diskussionen är ändå frapperande.

Helena skrev:

Vart finns alla koncept fotografer?

Jag har funderat och jag har letat men jag är fortfarande osäker på vad koncept fotografer är. Vad är utmärkande för en sån? Är det att det är genomgående teman i bilderna eller vad?
Finns det något exempel på konceptfotografer eller nån känd fotograf som har haft en sån period? Finns det nån site där man kan bli klokare?
Upplys mig! :)

Ok, blev inte mycket klokare tyvärr. Jag tittade igenom en rad 'photo´s of the day' och det var mycket nakna kroppar :) Gallerierna kan man inte se utan att bli medlem.
Men om man med konsept menar begrepp (som det ju betyder) eller idé så kanske man kan säga att en fotograf som i en serie bilder uttrycker idén, begreppet kan kallas en konseptuell fotograf. :)

Terje Hellesø har några album - Förändring, Helhet, Känsla - där de ingående bilderna uttrycker ett begrepp. Kanske det är ett exempel på konseptfotografi?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar