Jutterstrom
Medlem
Hej, Jag har fått en förfrågan genom jobbet att fotografera på en av deras tillställningar /event. Jag har aldrig gjort detta tidigare och skulle gärna vilja ha lite olika tips på hur man ta så bra bilder som möjligt men ändå inte själa uppmärksamhet från själva tillställningen.
Det rör sig om antingen ett frukost- / lunch- eller middagsuppdrag. Är något av dessa lättare / svårare att fota på? Är det något man skall tänka på som man får och inte får göra? Jag har hört att man kan försöka ta många bilder vid ett kortare tillfälle, eller skall man ta bilder hela tiden?
Rummet är ca 50 kvm, och jag skall försöka använda en D700 med 24-70 alt. 70-200. Synpunkter?
Känner ni till något kring ämnet får ni gärna komma med era erfarenheter.
Uppdraget kan resultera till framtida större uppdrag så det vore kul att göra bra ifrån sig.
Tack på förhand
/Henrik
Det rör sig om antingen ett frukost- / lunch- eller middagsuppdrag. Är något av dessa lättare / svårare att fota på? Är det något man skall tänka på som man får och inte får göra? Jag har hört att man kan försöka ta många bilder vid ett kortare tillfälle, eller skall man ta bilder hela tiden?
Rummet är ca 50 kvm, och jag skall försöka använda en D700 med 24-70 alt. 70-200. Synpunkter?
Känner ni till något kring ämnet får ni gärna komma med era erfarenheter.
Uppdraget kan resultera till framtida större uppdrag så det vore kul att göra bra ifrån sig.
Tack på förhand
/Henrik