Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tips till bokrean önskas!

Produkter
(logga in för att koppla)
H Anders skrev:
Om en vecka drar bokrean igång. Dela gärna med er om ni hittar några fotorelaterade böcker som är intressanta.

Nu ska jag leta. Om jag hittar något återkommer jag.
Vet inte om jag har några tips på rena fotoböcker, men däremot finns det många böcker med vackra och inspirerande bilder - allt från böcker om historia, mytologi, konstböcker, inredningsböcker, mat- och drinkböcker till trädgårdsböcker.

Själv är jag också intresserad av shamanism, naturfolk och österländska filosofier och där blir listan nog för lång för detta inlägg. Men även Fantasy är en favoritgenre, och där kan jag i alla fall rekommendera "Anubisportarna" (eng: "The Anubis Gates") av Tim Powers och klassikern om "Earthsea" av Ursula K. Le Guin (tror att den kallas "Övärlden" på svenska).
 
Jag var förbi Akademibokhandeln i Linköping igår och hittade bl.a. en liten bok på engelska med titeln "Photography: A Crash Course" skriven av Dave Yorath.

Jag har bara hunnit bläddra lite i boken, men det verkar vara en mycket humoristiskt skriven genomgång av olika stilar, tekniker och fotografer genom tiderna.
 
Vill bara tipsa om en bok jag hittade på Bildstens. Ingen direkt fotobok men den innehåller en hel del fina bilder.

Swedish Lighthouses

Magnus Rietz

69:- Klart prisvärd tycker jag i alla fall.
 
Skickade efter "501 must-see destinations" (544 sidor, 152:) från Bokus.

Reseinspiration och därmed fotoinspiration!
 
Lite sent nu.. men akademibokhandeln i Sthlm (kanske hela landet??) hade 30% på allt i ordinarie sortiment första dagarna. Blev 9kg fotoböcker :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.