Andy-Pandy
Aktiv medlem
Att surfa runt bland Fotosidans medlemsbilder är både kul och inspirationsgivande. Min önskan är dock inte dessa bilder inte enbart ska vara en inspirationskälla utan också en möjlighet att fånga upp olika fotograferingstekniker. Därför saknar jag alldeles för ofta grundläggande exponeringsinformation, så som exponeringstid, bländartal, ISO-tal och brännvidd. Har jag tur så går denna information ändå att finna bland EXIF-information, men tyvärr långt ifrån alltid.
Själv försöker jag alltid att ange vilken exponeringstid, bländartal, ISO-tal och brännvidd jag har använt. Om man bortser ifrån inspirationsvärdet så är det just denna information som är intressant att få reda på.
Mitt tips (vädjan) till Fotosidans medlemmar är därför att ange exponeringsinformation till de bilder ni laddar upp. Jag är nämligen väldigt intresserad av denna information och det tror jag att fler också är.
Själv försöker jag alltid att ange vilken exponeringstid, bländartal, ISO-tal och brännvidd jag har använt. Om man bortser ifrån inspirationsvärdet så är det just denna information som är intressant att få reda på.
Mitt tips (vädjan) till Fotosidans medlemmar är därför att ange exponeringsinformation till de bilder ni laddar upp. Jag är nämligen väldigt intresserad av denna information och det tror jag att fler också är.