Annons

Tips på vidvinkel objektiv till pentax k100d.

Produkter
(logga in för att koppla)

qrizze

Avslutat medlemskap
Hejsan!

Jag tänkte nu köpa ett nytt objektiv och vill så köpa ett vidvinkel eller vidvinkelzoom objektiv till min penax k100d.

Jag har kikat runt på nätet på alla möjliga sidor men har inte hittat någon favorit.

Vi har inte så många bra fotoaffärer här i stan jag bor så man måste säga till innan vilka man vill beställa hem och då måste man ju veta vilka som man ska beställa hem för att känna på de lite innan man köper.

Priset ska väl ligga helst inte över 6000 kr och helst mycket billigare. Vet att man kan få mycket bra objektiv över men har inte så mycket pengar.

Så har ni några tips? Har du ett objektiv så bifoga gärna en exempelbild som du har fotat.
 
kollade runt på nätet och det objektivet verkade ha fått bra betyg här på fotosidan. inte så speciellt dyrt vart det med.

Till min kamera så fanns inte objektivet med HSM-motor alltså så det gjorde objektivet snabbt och tyst. Jag kikade runt på nätet och då förstod att min af motor är inbyggd i min kamera? har jag rätt?

Hur fungerar det då? blir det bara lite långsammare och lite högjuddare?
 
Autofokusen låter något mer, men behöver inte vara långsammare om kamerans fokusmotor används. Den låter och fokuserar nog ungefär som kit-objektivet till din kamera skulle jag tro.

Det är inte heller ett typiskt objektiv som man behöver snabb autofokus till.
 
qrizze skrev:
Hejsan!

Jag tänkte nu köpa ett nytt objektiv och vill så köpa ett vidvinkel eller vidvinkelzoom objektiv till min penax k100d.

Jag har kikat runt på nätet på alla möjliga sidor men har inte hittat någon favorit.

Vi har inte så många bra fotoaffärer här i stan jag bor så man måste säga till innan vilka man vill beställa hem och då måste man ju veta vilka som man ska beställa hem för att känna på de lite innan man köper.

Priset ska väl ligga helst inte över 6000 kr och helst mycket billigare. Vet att man kan få mycket bra objektiv över men har inte så mycket pengar.

Så har ni några tips? Har du ett objektiv så bifoga gärna en exempelbild som du har fotat.

http://www.fotosidan.se/classifieds/view.htm?ID=74872
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.