Annons

Tips på skrivare

Produkter
(logga in för att koppla)

Edvin88

Medlem
hej!
Har tänkt köpa en ny skrivare i a4 format, har tidigare skrivet ut på en gammal epson men känner att det är dags att uppgradera nu.

Vill ha en skrivare som kostar mellan 1-1500 kr i nypris och som är billig i drift(ppper och bläck). Märke spelar ingen som helst roll.

/Edvin
 
Vill du ha en riktig budgetmaskin ska du titta på Brother DCP-115C. Då får du även med scanner/kopiator -funktion. Man kan få den för 599:- och uppåt. Utskriftskvalite´n är oförskämt bra för priset, dock absolut ingen proffskskrivare.
Köp sedan piratbläck på http://www.print-it.nu/ så spar du ännu mer.
Med tanke på att skrivaren levereras med fulla patroner och samtidigt kostar mindre än ett bläckbyte hos vissa andra märken måste man tillstå att den är klart prisvärd.
Kolla även deras andra apparater på deras hemsida:
http://www.brother.se om det finns någon med andra funktioner som passar dig.

/Johan
 
Jag köpte en ny skrivare för någon månad sen; en Canon MP600R. De första utskrifterna jag gjorde blev jag imponerad över men det var något som inte kändes helt hundra... visade sig senare vara att jag använt HP-papper (som tydligen spelar roll! köp rätt papper!) så när jag provade med Canonpapper tappade jag hakan. Fasansfullt fina utskrifter så personligen är jag ett Canon-fan i skrivarvärlden numera. Den kostar förvisso aningen mer än din budget (men är samtidigt en kombinerad skrivare/kopiator/grymt vass scanner) men jag tycker att du ska tänka om i den delen.

Varför? Priset mellan skrivaren hänger ihop med bläcket; köper du en billig skrivare så kostar bläcket hur mycket som helst. Till den skrivaren jag har används fem separata bläckpatroner och dessa hittar man faktiskt riktigt riktigt billigt; ca en hundralapp för "färgerna" och lite mer för de svarta. 6-700 för en hel uppsättning m.a.o. Enligt Canon ska detta räcka till 700 foton i 10x15-format. Det kan jag leva med. Min förra färgskrivare hittade jag till ett bra pris men i längden blev det ohållbart med tanke på bläckpriset..

Lycka till i djungeln!
 
Läs tester

Jag råder dig att läsa tester (bl.a. här på FS och i fototidningarna som numera också finns på nätet) Både Canon, epson och HP har prisvärda modeller som ligger bra till när det gäller pris/prestanda. Tror inte det är stora skillnader mellan dessa märken i aktuell prisklass. Kvalitén på utskrifter med dessa billiga skrivare är snuskigt bra bara man väljer ett bra fotopapper som passar aktuell skrivare.
(Själv kör jag canon och är mer än nöjd med skärpa och färgåtergivning trots att jag inte använder dedicerade profiler eller skärmkalibreringsverktyg - det blir canon ändå)
 
Jag funderar i samma banor. Canon Pixma 5300 verkar vara en hygglig skrivare. Är det någon som har erfarenhet vore det trevligt att få en recension.
 
lånar tråden

Jag hoppar och lånar tråden. Jag håller också på och letar efter en skrivare och förmodligen en multifunktion. Jag har tittat på Canon MP 600 R och även HP Photosmart C5180. Är det någon som har provat dessa modeller?
 
hmm, kanske värt att lägga till en extra slant då. Funderar också lite på en a3 skrivare om man ändå ska lägga till lite mer. Lär göra flest utskrifter i a4 format men en och annan kanon bild lär man ju vilja skriva ut lite större. Men då kanske det är värt att skicka iväg för utskrift.

Så om man istället vill ha en a3 skrivare, vad finns det för några som max kostar 2500-3000 kr?
 
kollade lite nu själv p åa3 skrivare och de avr ju bara att glömma :(

Funderar på den där Canon MP600R, nån mer som har erfarenhet av den? Fanns inga recensioner av den hör på f.se i alla fall
 
Edvin och Simone; jag skrev ju ovan i denna tråd om mina erfarenheter av MP 600R ... var tvungen att dubbelkolla om jag verkligen skrivit det inlägget. Började kännas som att jag drömt det..
 
Jocke08 skrev:
Edvin och Simone; jag skrev ju ovan i denna tråd om mina erfarenheter av MP 600R ... var tvungen att dubbelkolla om jag verkligen skrivit det inlägget. Började kännas som att jag drömt det..

jo då, jag såg det. Det var just därför jag kollade på den. Och av din beskrivniung att dömma verkar det ju avra en ypperlig skrivare men jag skulle gärna vilja höra lite fler åsikter om det.
 
ANNONS