Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tips på Objektiv till Nikon D3100

Produkter
(logga in för att koppla)
Förresten, du skrev att du gillade kvällsbilder men att du sällan använde stativ?

Det låter lite märkligt eftersom det är just kvällsbilder som vinner mest på att använda stativ! Vänj dig vid att använda stativet så kommer du att utvecklas och ta bilder du över huvud taget inte kan ta idag!

En trådutlösare är också bra att ha tillsammans med stativ. Det fins billiga varianter som funkar klockrent.
 
Förresten, du skrev att du gillade kvällsbilder men att du sällan använde stativ?

Det låter lite märkligt eftersom det är just kvällsbilder som vinner mest på att använda stativ! Vänj dig vid att använda stativet så kommer du att utvecklas och ta bilder du över huvud taget inte kan ta idag!

En trådutlösare är också bra att ha tillsammans med stativ. Det fins billiga varianter som funkar klockrent.



Ok! Ska tänka på det med bildmotor!
Japp, tog mkt nattbilder tidigare, lånades farsans kulobjektiv. Men annars har jag använt mig av stöd jag funnit i naturen, bänkar träd etc. Men ett lätt o smidigt kulstativ kanske inte varit så dumt. Tack för alla råd! Fått lite mer kött på bena.
Mvh
Andreas
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.