Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tips på nybörjarkurs önskas

Produkter
(logga in för att koppla)

Bjarme

Ny medlem
Hej alla,

jag har ganska nyligen skaffat mig en D70 och har märkt att det är mycket nytt för mig så jag satte mig och kikade igenom kurskataloger från Studiefrämjandet, vuxenskolan och de andra men fann inget där som verkar passa.

Kursen jag letar efter går igenom grunderna i kameran (vitbalans, slutare mm), ljussättning och bildkomposition. Däremot har jag jobbat professionellt med bl.a. Photoshop så redigering hoppar jag gärna över. Eftersom jag bara fotar digitalt är mörkrumsarbete inte heller direkt av intresse.

Är det någon som har något tips på en kurs som passar mina önskemål?

Jag bor i stockholm och jobbar kontorstider, så det är kvällar och helger som gäller kanske jag bör tillägga

Tack på förhand!

Mvh Mathias

Jag skulle nog läsa articklarna här på fotosidan till att börja med, där kan man lära sig i stort sett allt man behöver veta och är det något ytterliggare så är det ju bara att söka i forumen.

Greven

ANNONS