Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tips på fiffiga tillbehör?

Produkter
(logga in för att koppla)

bearhug

Aktiv medlem
Hej!
Den digitala tekniken har väl minst sagt fått sitt fotfäste inom de fotografiska kretsarna.

Själv har jag mest erfarenhet från den digitala sidan och känner att det är en marknad som ständigt förändras och utvecklas.

Har DU tips på några speciella "verktyg" som du använder? Själv jobbar jag mycket med fältreportage som snabbt skall ut på Internet just nu och har blivit så himla förtjust i min iPAQ tillsammans med programmet Photogenics från Idruna. Med detta redigerar jag bilderna och mailar snabbt iväg dem via mobilen med bluetooth/GPRS.

Kanske lite väl tekniktöntigt, men jag gillar det!

Har du några digitala favoriter?

Hmm...tja, jag har ALLTID med mig en tesked i fotoväskan. Den har jag haft otroligt mycket användning av på olika uppdrag. Den kan man bl.a. använda till att skuva fast stativplattan på kameran med (går även bra med mynt, men de har en förmåga att försvinna...;)), skrapa bort skit från små springor med, bända med och inte minst äta Risifrutti med när man blir hungrig...;)

Kanske inte lika tekniskt häftigt som att bära med sig en iPAQ för att redigera bilderna på plats med för att sedan skicka dem med mobilen över bluetooth och GPRS...men jag lovar att teskeden är användbar på sitt sätt.;)

Häls Martin

Just nu är jag inne i en fas där jag ständigt har med mig gråkort. Har hänt att jag haft med mig det även när jag INTE fotograferat och således INTE haft någon kamera. Vet inte riktigt hur jag ska tolka det! Men så fiffigt är det knappast! :)

/Joakim

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar