** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Tips på ett bra o prisvärt bildvisningsprogram?

Produkter
(logga in för att koppla)

Abe Normal

Aktiv medlem
Jag gillar Windows fotovisare (Win 7 Pro), den är enkel och det går att zooma in.

Det jag saknar är att kunna välja bakgrundsfärg, som vit, grå eller svart. Att kunna zooma in och ut steglöst (som PS). Finns det något bra program för en billig penning. Redigering behövs inte.

/Ulf

Jag använder Faststone image viewer. Funkar smidigt, finns grundläggande justeringsmöjligheter och är lätt att komma igång med. Även detta program är gratis. Enda som jag stört mig på är de gånger jag flyttat eller kopierat många bilder så är programmet segt (använder numera bara filhanteraren till detta).
Har inte funderat på bakgrundsfärg (normalt svart vid bildvisning).

ACDSee Free verkar bra som image viewer, ingen som har en bra länk. Vill inte hämta på typ Download.net

Tackar för hjälpen :)

ProShow pro

Hej.
Pro Show Gold,är som photoshop för bilder.
Helt i topp,massor med möjligheter. Kostar några 100-lappar.
Moderskeppet har en kurs, där man få lära sig grunderna.
Lycka till.
Göran

Faststone

Jag gillar Windows fotovisare (Win 7 Pro), den är enkel och det går att zooma in.

Det jag saknar är att kunna välja bakgrundsfärg, som vit, grå eller svart. Att kunna zooma in och ut steglöst (som PS). Finns det något bra program för en billig penning. Redigering behövs inte.

/Ulf

Ett mycket enkelt och lättarbetat program för att skapa bildspel
Rekommenderas

Janne S

Jag använder FastPictureViewer Pro. Det är mycket lätt att komma i kontakt med utvecklaren för att lämna synpunkter och idéer. Under hjälpen kan du se lite av programmets funktionalitet.

Förutom en grym bildvisare, har programmet flera bra funktioner som t.ex. statistik (ISO/brännvidd/bländare/slutartid mm) och GeoClustering.

/Ulf

Hej
Jag använder FastStone Image Viewer (Gratis), har det du söker plus lite enklare bildredigering, läser även rawfiler

http://www.faststone.org/

//Thomas

Helskärmsläge

Går det i Faststone att zooma in steglöst i helskärmsläge/bildspelsläge? Det går ju inte i windows men skulle vara bra då man visar bilder i projektorn så man slipper gå ur helskärmsläget och börja fippla med reglage.

Tack för tipsen, det uppskattas. Jag gillar att jämföra bilder och oftast visas foton med svart bakgrund, som hos tex 500px och Fotosidan, medan Windows Image viewer har vit bakgrund.

Att kunna zooma in och ut är inte heller fel.

/Ulf

oftast visas foton med svart bakgrund, som hos tex 500px och Fotosidan, medan Windows Image viewer har vit bakgrund.
Ulf

Har aldrig riktigt förstått varför bilder på fotosajter som Fotosidan.se visas mot en svart bakgrund. Varför inte en medelgrå bakgrund så att tonerna i bilden visas så korrekt som möjligt!? Åtminstone kunde man som betraktare fått välja ifall man vill att bilderna ska visas mot en svart, vit eller medelgrå bakgrundsfärg tycker jag.

Har aldrig riktigt förstått varför bilder på fotosajter som Fotosidan.se visas mot en svart bakgrund. Varför inte en medelgrå bakgrund så att tonerna i bilden visas så korrekt som möjligt!? Åtminstone kunde man som betraktare fått välja ifall man vill att bilderna ska visas mot en svart, vit eller medelgrå bakgrundsfärg tycker jag.

Jag håller med, det blir mer neutralt med grå bakgrund. Som användare är det bara att gilla läget ;) Att växla bilder mot vit och svart bakgrund, är störande.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar