Annons

Tips på digital systemkamera!

Produkter
(logga in för att koppla)

Lappen78

Ny medlem
Tjena!

Är hur ny som helst på detta forum!
Tänkte fråga er en fråga dock!

Är på gång att byta in min digitalkamera Sony PC5 tror jag den heter (usch....vet knappt vad den heter) Det är iofs min pappas och jag har den inte här.

Vi ska byta till en digital systemkamera och nu undrar jag vilken jag ska satsa på. En riktigt bra en!!

Tackar på förhand!
/daniel
 
Canon EOS 1D finns det en fin digital systemkamera som heter. Den är riktigt bra (för att vara digital) och bör täcka era behov.
 
Honkamaa skrev:
Canon EOS 1D finns det en fin digital systemkamera som heter. Den är riktigt bra (för att vara digital) och bör täcka era behov.

Jag skulle nog hellre satsat på en Canon 10D (18 000 kr) och några begagnade L-gluggar (16-35/2.8L (ca 7-12000 kr begagnat) eller 17-40/4L (9000 kr helt nytt) och 70-200/4L (ca 7000 kr begagnat) eller 70-200/2,8L(ca 9000 kr begagnat) . Fast det är ju bara om man inte kan lägga ut alltför mycket pengar.

http://www.cyberphoto.se/canon/digital/10d.php
 
Du kan leta Dig blå i ansiktet, men du kommer tillbaka till Nikon förr eller senare!
Ska Du satsa stort så SKA Du ha Nikon!
Då kommer Du aldrig att ångra Dig!
....C.
 
Usker skrev:
Du kan leta Dig blå i ansiktet, men du kommer tillbaka till Nikon förr eller senare!
Ska Du satsa stort så SKA Du ha Nikon!
Då kommer Du aldrig att ångra Dig!
....C.

Motivera gärna varför...Jag satsade på Canon för några år sedan, och jag har heller aldrig ångrat mig ;)
 
En Nikonkamera ha väldigt många möjligheter!
Det gäller utbud av både objektiv och andra prylar!
Det som är mest flagrant är att man kan nog inte hitta mer komplett utbud någon annan stans!
Det ger inte bättre bilder, det ankommer till tjyven och sist på fotografen! Men, jag har genom åren (44 år) kommit fram till att det som Nikon ger mig i skärpa och framtoning i mina bilder (gamla) får jag inte någon annan stans , allt detta ka ju ha ändrats sedan 1999!
Nu använder jag olympus i mitt digitala fotogarferande, den ger mig den skärpa (för pengarna) som jag vill ha!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.