Annons

Tips på bra "makrobok"

Produkter
(logga in för att koppla)

jkene

Aktiv medlem
Kan någon tipsa om en riktigt bra bok om makrofotografering (gärna på engelska) som inte fokuserar så mycket på teknik, utan snarare komposition, tänkande, hur hitta rätt tidpunkt och situation etc. Har funnit många "hyfsade" böcker i ämnet, men gemensamt för dem alla är att mer än hälften av innehållet handlar om primärutrutning, sekundärutrustning och film.

Är nog egentligen ute efter en "blom- och insektshandbok" skriven för fotografer.

John Shaw's böcker håller hög kvalitet. Jag har inte läst hans "Closeups in Nature", men den borde hålla samma standard. Fast vem vet, även han kanske kan snöa in i tekniken...

Av ingressen på Amazon att döma verkar den vara väldigt teknikfokuserad (jag vet vilken utrustning jag borde ha - men jag vill veta hur jag kan bli mer kreativ med vad jag har :)). Men hans "Landscape Photography" verkade intressant, så den hamnade Wish Listen. Tack för tipset på författaren om inte annat!

Focus on Nature: The Creative Process Behind Making Great Photographs in the Field by John Shaw verkade också mycket intressant - verkar vara precis vad jag letar efter kanske. Återigen tack Erik!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar