Annons

Tips på bra batteriladdare

Produkter
(logga in för att koppla)

Gården

Aktiv medlem
Japp, då har man då äntligen fått ändan ur vagnen och skaffat sig ett blixtaggregat (SB-800)
Smartast är väl att använda laddningsbara batterier, eller hur ?
Kan någon vänlig själ ge mig något tips på en bra laddare, så vore jag hemskt tacksam.

Mvh
Hasse

Sundbergs.eu skrev:
Min åsikt är att MAHA/Powerex gör de bästa laddbara batterierna samt laddare, se länk

http://www.chargeit.se/shop/index.php?cPath=35

Dessutom kan jag nämna att denna återförsäljare är extremt "serviceminded" om du skulle få några problem med produkterna.

//Magnus

Tack för tipset ! Dom har med all säkerhet det jag behöver. Frågan är bara vilken av dom man skall köpa. Är det viktigt att batterierna ska kunna laddas inviduellt ?

Jag har MH-C9000 och MH-C808M båda är mycket bra laddare, de har lite olika inriktning, med MH-C9000 kan du bl.a. testa dina batterier och med MH-C808M kan du ladda upp till 8st samtidigt vilket är praktiskt då du har en blixt som tar 5 batterier.

När det gäller olika laddkanaler så är det en mycket viktig funktion om du alltid vill få fullt laddade batterier med lång livslängd.

//Magnus

Kan bara hålla med Magnus om MAHA/Powerex.
Har själv laddaren som tar 8 batterier och den fungerar mycket bra. Den har snabbladdning, mjukladdning och rekonditionering.

Även jag kan intyga att Chargeit (Shine Data) är mycket bra att ha å göra med. Råkar ha mitt kontor precis en trappa upp ovanför Chargeit. (Nej jag har absolut inget med dom att göra, så mina positiva ord har inget med min närhet dit att göra).
Batteriladdning är en känslig sak och det är få laddare som verkligen laddar rätt, även om de har sk mikroprocessorstyrd dT-laddning.
Om du av någon anledning inte väljer MAHA skulle jag i så fall rekommendera Annsmann.

MAHA MH-C9000 är en riktig superladdare för den tekniskt intresserade. Den har allt. Specialprogram för nya batterier, rekonditioneringsprogram, urladdningsprogram med uppmätning av kapaciteten, programmering av valfri laddström, visar påförd kapacitet under laddning etc, etc.
Är man inte teknikfreak rekommenderar jag en enklare modell. Känner en som bytte bort sin pga att den var för avancerad.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar