ANNONS
Annons

Tips på billiga resesätt i Sverige

Produkter
(logga in för att koppla)

sagoland

Aktiv medlem
Hej!

Jag har insett att jag framöver kommer att vilja besöka en hel del människor runt om i Sverige och funderar därför på vilket resesätt som är det billigaste.

Allra mest intresserad är jag just nu av Västerås-Helsingborg, vad har ni för tips? Det är ingen här som kör någon liknande sträcka ofta som kan tänka sig sällskap?

Finns det någon annan sajt för sådant här?

/Simon

Prova att prate med ett åkeri eller ngn lastbilschauför , det brukar vara lugnt att åka med om man bjuder på fika och mat vid rastplatserna. har provat detta men åkte söderut ner i Tyskland och det fungerade super.

Jörgen

Bossebarrskog skrev:
Prova att prate med ett åkeri eller ngn lastbilschauför , det brukar vara lugnt att åka med om man bjuder på fika och mat vid rastplatserna. har provat detta men åkte söderut ner i Tyskland och det fungerade super.

Jörgen

Ojoj, det är inte fel, sätena i en modern lastbil är ju bättre än det mesta. Tack för tipset, Jörgen!

Själv brukar jag åka med SJ, nu i sommar ska jag åka Södertälje Syd - Kattarp (strax utanför Helsingborg), och lyckades få resan för 256kr ToR!
Var iofs ute i väldigt god tid, men tycker det var riktigt billigt hur som helst...

Jag ska åka ner 1 aug och hem 9 aug, beställde dem i typ måndags...

När jag sökte på Södertälje-Helsingborg direkt blev det billigaste strax under 300kr, via Hässleholm eller Lund.

Stj-Kattarp går via Halmstad på ditvägen och Göteborg på hemvägen (bägge med stopp i Ängelholm).

knasen78 skrev:
Jag ska åka ner 1 aug och hem 9 aug, beställde dem i typ måndags...

När jag sökte på Södertälje-Helsingborg direkt blev det billigaste strax under 300kr, via Hässleholm eller Lund.

Stj-Kattarp går via Halmstad på ditvägen och Göteborg på hemvägen (bägge med stopp i Ängelholm).

Ah, okej, det var ändå inte allt för tidigt! En vän berättade för mig att om han ska åka till Göteborg med SJ är det billigare att boka en resa till Uddevalla och hoppa av i Göteborg, där man byter tåg. Rätt absurdt!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar