ANNONS
Annons

Tips på billig och BRA kompaktkamera sökes!

Produkter
(logga in för att koppla)

Snowbrigade

Avslutat medlemskap
Hej!
Här verkar det finnas mycket kompetens! :)

Saken är den att jag är på jakt efter en billig och bra kompaktkamera, alltså så bra bilder som möjligt till så lågt pris som möjligt. Hade väl tänkt mig i prisklass 0-1500:- typ. Hade självklart hellre köpt mig en systemkamera men då jag är gravid och ska föda barn om typ en månad finns det andra saker som behövs prioriteras före en fin kamera. Men det hade ju varit trevligt att kunna dokumentera bebisens första tid här i livet ändå och då känns en kompaktkamera som ett helt ok alternativ.

Vad skulle ni rekomendera? Det är ju en halv djungel där ute..

Alltså det som kommer fotograferas är främst porträttbilder inomhus och det får gärna vara en kamera med roliga filter att lägga till redan i kameran. :)


Alla tips mottages med glädje då jag tror att alla försäljare försöker blåsa mig på pengar.. :p

Tackar på förhand!
 
Skulle ha rekommenderat Canon Digital IXUS 1000 HS, men sedan såg jag att den gått upp rejält i pris sedan jag köpte den för 1290:- i höstas... - dessutom skulle du kanske inte haft så stor nytta av en av dess stora fördelar, 10x zoom just för "bebisbilder".

I billiga segmentet har du ju Nikon Coolpix L23, köpte en sådan till min dotter - helt OK kamera för 500:-.

Cyberphoto säljer Nikon CoolPix S2500 för 600:-, inte illa det heller.

Canon Digital IXUS 117 HS har jag inte testat själv, men priset 990:- på komplett.se verkar bra.

Istället för en kompakt kan ju super-zoomen Fujifilm Finepix S2950HD vara något...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.