Jag vågar påstå att jag är expert på området och tjänar pengar på detta. Tack vare bra fotografer utomlands så har jag lärt mig enormt mycket och fortfarande lär mig mycket. Jag fick aldrig någon hjälp här i Sverige så mitt råd kasta bort all tjafs med fotoshop och stichningarna där. Titta på den här länken så får du ett inblick i hur man gör som professionell, vilka program man arbetar med och vilken utrustning.
Jag arbetar med den bästa kamera optik kombinationen. Bättre än den som finns i filmen.
Återkom till mig om du undrar över något. Man kan göra 360VR men man kan även göra bara fantastiska kvalitetsförstoringar med högsta skärpan genom att fotografera delar i bilden var för sig och sätta samman dem. Det finns hur mycket som helst att göra. Det är bara fantasin som sätter gränser.
Man MÅSTE vara tålmodig, noggrann, nyfiken och ha en drivkraft. Alla klarar inte av detta och det passar mig bra. Här räcker det inte att man äger en kamera och trycker på knappar. Här krävs det mycket kunskap och erfarenheter genom alla misstag som man gör. Jag har gjort massor och suttit hundratals och hundratals timmar och läst, tittat, försökt. Den erfarenheten och kunskapen förstår jag nu att andra fotografer inte ville dela med sig till mig.
Som sagt här är länken till filmen:
http://www.360precision.com/360/index.cfm?precision=popup.video_player