Annons

Tips inför projektarbete

Produkter
(logga in för att koppla)

rockicide

Ny medlem
Jag skulle gärna vilja ha lite förslag till vad jag ska ha för slags frågeställning till mitt projektarbete i foto. Har brainstormat lite nu på morgonen.. Har kommit fram till att jag vill fota folk som åker bräda. Temat är utsatthet. Och då tänker man nästan automatiskt på tragiska saker som fattigdom, prostitution osv. Men vi får gärna ha humoristiska och/eller satir liknande bilder.. Men hursomhelst. Skulle gärna vilja ha lite tips på bildkompositioner samt frågeställningar.

Jag får ingen direkt koppling mellan att åka bräda och utsatthet?
När jag tänker på dom som åker bräda så tänker jag en livsstil, en typ av kultur. Måste du ha temat utsatthet?
Det rimmar lite illa tycker jag, men det är kanske bara jag som har svårt att se kopplingen... :)

//J

Visst kan utsatthet och bräda höra ihop. Du är ju utsatt för en stor skaderisk när du gör vissa populära trix. Typ åka på räcken ner för långa trappor etc.

Jag tänker mig actionbilder av misslyckade trix. Skulle bege mig till Björnsträdgård på söder och börja där bland brädåkarna eftersom jag inte känner några skatare själv.

/Johan

Okej John, då är jag också med i tankegångarna mellan utsatthet och bräda. Jag fastnade när jag läste orden prostitution och fattigdom, vilket för mig kanske inte var så lätt att relatera till detta ämne.

Hehe, ja precis, tackar Johan, det är exakt det jag kommit fram till att jag ska fota, fast kanske lite av det och sedan lyckade trix och kanske själv miljön. Vet dock inte hur många bilder jag ska ha.. Får se hur bra det blir :)

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto