Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tips inför 2007.

Produkter
(logga in för att koppla)

emji

Aktiv medlem
Kanske något att införa så FS utvecklas....

Områden.
Med tanke på att det är så otroligt många medlemmar och bilder så inför olika sidor för olika typer av inriktingar.
Är jag intresserad av Natur/Landskap då vill jag kunna komma till en sida där jag kan chatta, skicka privata meddelanden, utrustning, resmål mm mm. Framförallt kunna gå in mer på djupet i de uppladdade bilderna. Där kommer inte natur/landskap drunkna som genre ialla tusentals andra genrer/inriktning.
Varje genre/inriktning ska ha sin egen sida.

Channels.
Chattrum med olika "rum" för olika ämnen.
T.ex har jag en fråga om ljussättning så hoppar jag in i på sidan"Studiofotografering" och dess chattrum. Där kan jag träffa medlemmar som har samma intresse som mig och ställa frågan public eller skicka ett privat meddelande till en viss person.

Blogg.
Inför en blogg på samtliga betalande medlemmar med möjlighet att även lägga bilder i bloggen på sin sida.

//Michael (inte många tips men kanske något kan användas... :)

emji skrev:
...Chattrum...

Ingen bra idé, jag lägger redan ner allt för mycket tid på FS...
Skämt åsido. En enkel chatt ist för irc-kanalen tror jag snabbt skulle bli FS populäraste gren.

Kan man dessutom lägga in bilder i chatten, så kanske problemet med att en del anser dom sällan får kommentarer på sina foton också är löst?!

En nackdel med traditionell chatt är dock att allt försvinner efter en tid. Kasnke man kan uppfinna någon fiffig mix av chatt och blogg?

Re: Re: Tips inför 2007.

FILM) (ulltand skrev:
Ingen bra idé, jag lägger redan ner allt för mycket tid på FS...
Skämt åsido. En enkel chatt ist för irc-kanalen tror jag snabbt skulle bli FS populäraste gren.

Kan man dessutom lägga in bilder i chatten, så kanske problemet med att en del anser dom sällan får kommentarer på sina foton också är löst?!

En nackdel med traditionell chatt är dock att allt försvinner efter en tid. Kasnke man kan uppfinna någon fiffig mix av chatt och blogg?
Den ultimata lösningen finns ju redan, IRC. Vill du lägga in bilder är det bara att ladda upp dom och skicka URL:en

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar