Annons

Tips & ideér runt mitt kommande galleri.

Produkter
(logga in för att koppla)

Fredrik Nordström

Aktiv medlem
Hejsan kamrater, håller på jobba med ett nytt bild galleri, men jag har stött på ett problem..
Jag vet inte hur jag ska göra med uppdelningen av bilder. Mitt största problem är svartvita bilderna.. Visst, jag kan göra två gallerier, ett i färg och ett i sv.. Men jag vill verkligen hålla mig till ett galleri så folk inte virrar bort sig i dimman..

Vad tycker ni jag ska göra? För redan nu finns det te.x en sv i "sweets of nature" Dom övriga sv bilder ligger löst i en mapp, och jag gillar ärligt talat inte det..

Ska jag göra kategorier av dom svartvita också? Eller skippa det arkivet.. Det blir så otroligt många kategorier om jag ska göra alla svartvita bilder indelad också..

Snurra i mitt huvud, hur vill ni se det? Hur skulle ni gjort, väldigt tacksam för svar..

http://www.fredriknordstrom.se/photogallery/
Bild galleriet är inte officiellt än, så ni får helt enkelt en första inblick..

Mvh // Fredrik Nordström
Trevlig Valborg.
 
Jag tycker personligen att du borde ha en färg sektion och en b&w sektion. ibland vill jag bara kolla på b&w och då vore det rätt skönt att slippa se färger övht. så färg eller svartvitt första menyn, sen de andra indelningarna.

det är iofs rätt bra som det är nu också. clean iaf. bra gjort. Mvh Simon
 
Snyggt galleri tycker jag!
Det är väl gjort i flash, jag undrar lite hur man gör? Finns det några bra guider, jag är nybörjare i just flash så tar tacksamt emot tips.
 
Fredrik Nordström skrev:
Jag vet inte hur jag ska göra med uppdelningen av bilder. Mitt största problem är svartvita bilderna.. Visst, jag kan göra två gallerier, ett i färg och ett i sv.. Men jag vill verkligen hålla mig till ett galleri så folk inte virrar bort sig i dimman..

Det här är kanske ett urbota korkat och okunnigt förslag eftersom undertecknad har obefintliga kunskaper i flash-programmering/skapande.

Men vad jag funderar på är om det inte går att göra någon form av matris-indelning? Så att man kan välja bara svartvita eller kulörta bilder, eller till exempel natur-, action-, eller djur med bilder i både färg och svartvitt.
 
Med just det där galleriet kan man inte köra mappar och undermappar..
Men man kan ju blanda dom, färg och sv i samma..
Men känns liksom som jag vill dela på dom..
// Fredrik
 
Ett tips är att fundera på vem målgruppen är för ditt galleri.

Sitter själv och ska försöka organisera upp någon portfolio av gallerier som präglas av för mycket redovisningsplikt och har också funderat på uppdelningen. För min del är inte målgruppen främst foto- eller grafiknördar så jag kommer nog välja en mer ämnesbaserad uppdelning snarare än efter tekniska kategorier som svartvitt/färg, skärpa/oskärpa, vidvinkel/telebilder etc.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.