ANNONS
Annons

Tips för poolfotografering

Produkter
(logga in för att koppla)

underwater

Medlem
Hej!
Jag har precis börjat med undervattensfotografi. För tillfället använder jag mig av kameran nikonos-V och fotograferar i pool då det är is utomhus för tillfället.

Finns det några tips för vad man bör tänka på?

Då jag studerar på gymnasiet och håller på med mitt slutprojekt undrar jag om någon har lust att ta en titt på de bilder jag hittills tagit?

Samt om någon skulle vilja ta med mig på ett fotograferingstillfälle, så jag kan få se hur ni med mer erfarenhet gör?

Hej Malin.
Här på Fotosidan brukar vi UV-fotografer hjälpa varandra med feedback, så ett sätt är ju att du skickar upp dem till poolen undervattensfoto och ber om feedback. Jag med flera med mig hjälper gärna till.

För att följa med ut och fota blir ju lite beroende på var du bor i Sverige.
Du lär dig också väldigt mycket på att studera bilder och analysera både bra och dåliga bilder (enligt din tycke och smak) och ta reda på vad som skiljer dem åt.

På min hemsida hittar du mycket... Bra, mindre bra och dåliga :)
http://jocke.bluepix.se

Med vänlig hälsning,
Joakim Andersson

Hej!
Tack för svaret!
Jag ska lägga upp bilderna, dock är de flesta i pappersform, så ja ska skanna in bilderna först.

Angående om det finns någon möjlighet att följa med på en fotografering så bor jag i Stockholm.

Jag har försökt analysera lite bilder, det enda problemet jag haft är att hitta undervattensbilder som är tagna i en pool, men sen jag började leta här på fotosidan har det gått lättare. Jag ska absolut kolla in dina bilder!

Mvh Malin

Kan bara hålla med Jocke. Lägg upp bilder här så ska du se att du får feedback. Eftersom du fotar analogt så är det viktigt att du själv lägger på minnet vilka inställningar du använt så att du vet vad och hur du ska justera för att få till det bättre.