Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tips för Epson R3000

Produkter
(logga in för att koppla)

rikitikitavi

Aktiv medlem
Hej! Just köpt en sådan här Epson R3000 efter rekommendationer här och så vidare.
Blev lite orolig då jag såg tråden i samma forum om bläcket etc, men hoppas jag slipper det problemet!
Ni andra ( om några alls) om haft denna maskin eller någon liknande, jag tar gärna emot råd om utskrifter eller tips som hjälper då jag ska börja använda den så man slipper nitar som man kan undvika om någon annan känner till dom innan:)
Så har ni några så låt höra!
/Tack Martin.

Uppgradera firmware

Hade lite problem i början med att ansluta via WIFI. Efter lite sökande visade det sig att det var ett känt problem som Epson åtgärdat med ny firmware, men min skrivare kom inte levererad med senaste firmware. Efter uppgradering av firmware funkade WIFI klockrent :)

Hade lite problem i början med att ansluta via WIFI. Efter lite sökande visade det sig att det var ett känt problem som Epson åtgärdat med ny firmware, men min skrivare kom inte levererad med senaste firmware. Efter uppgradering av firmware funkade WIFI klockrent :)

ah va drygt! ja jag lyckades precis ansluta till wifi till nätverket med skrivaren. Nu ska jag försöka hitta den via Macen så får vi se hur det går. Är du nöjd med skrivaren annars?

Har fortfarande inte riktigt fått allt att fungera.
Gjorde alla justeringarna jag behövde med profiler för papper och inställningar för utskrift.
Första gången jag försökte skriva ut fick jag felmeddelande för att mitt pappersval jag matat med inte stämde överäns med mitt förval. Jag hade valt en variant för att fylla ut hela rutan med marginalerna. Så jag ändrade det till vanligt A3. Då försvann det felmeddelandet och då fick jag nästa som från min Mac löd: Fjärr bla bla tar inte emot datafilen. Sedan drog skrivaren igenom hela mitt fotopapper( som den hade skrivit lite granna på längst ner) och spottade ut det! Grrrr, vet inte vad det är för fel i mina inställningar...

jo just det, den fixade jag med det trådlösa i början på ren tur ;)
En annan sak jag funderar på är vart på det super A3 pappret som utskriften kommer. På mina utskriftinställningar ser det ut som den hamnar i mitten med en liten vit kant som marginal. Men sedan blir den mycket till vänster på pappret när den kommer ut, helt osymetriskt! Kan ju iof bara klippa till den. Men fick för mig att den kunde skriva ända ut, men det kanske blir max 30/40?
/Martin.

En uppdatering igen för andra som är nya när det gäller maskinen.
Jag hade valt vanligt A3 istället för A3 + som man kunde välja till, det verkar fungera fint och lämnar endast en tunn vit linje runt nu. Fint!
/Martin.

Har nu printat större delen av dagen och bläcket börjar nu till slut sina ;)
Det har gått rätt hyffsat och endast 2 av alla prints blev det lite strul med.

En fundering till. Vilka är era favorit papper och varför?

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto